Liikluseeskiri nõuab, et kui lapse kasv ei võimalda teda autos nõuetekohaselt turvavööga kinnitada, siis peaks laps kinnitatama istme külge turvatooliga või mõne teise tema kasvule vastava turvakinnitusega, kirjutab ajaleht Den za Dnjom.

Kuid see nõue ei ole kohustuslik, kui last sõidutatakse linna piires taksoga. Sellisel juhul loetakse täiesti piisavaks, kui laps istub tagaistmel kas üksi või lapsevanema põlvedel.

Põhja politseiprefektuuri korrakaitseosakonna komissar Riho Tänak konstateerib kahjutundega, et liikluseeskiri võimaldab taksojuhtidel tõesti riskeerida nooremate kui 12aastaste reisijate eludega. Tema hinnangul on last sõidu ajal süles hoida väga ohtlik, sest ka vaid 50 km/h juures paiskub inimene kokkupõrke korral ettepoole väga tugeva jõuga ning paneb sellega lapse surmaohtu.

Väikese reisija ohutusega on valmis riskima lõviosa Tallinna taksofirmadest. Ajakirjanik helistas 20 taksofirmasse palvega saata takso ühe täiskasvanu ja kahe pooleteiseaastase lapse jaoks. Vaid kahes firmas leidusid laste turvatoolid. Ülejäänud puhkudel palusid dispetšerid kas lapsi süles hoida või nad täiskasvanule mõeldud turvavööga kinnitada. Probleemi ei nähta ka Tallinna linnavalitsuse transpordiametis. Kõik, mis puudutab laste vedu, on käsitletud liikluseeskirjas, arvas selle ametkonna vanemspetsialist Margus Kehi.

Tulika Takso oli seejuures üks kahest firmast, mis nõustus saatma auto koos lapseistmega. Kuid sel juhul tuleb kliendil rohkem maksta, sest taksojuht sõidab Tihase tänavale taksoparki tooli järele ja taksomeeter lülitatakse sisse juba alates taksopargist väljasõitmisest. Ka Tallink Taksost õnnestus leida kolm lapsetooli, kuid taksot koos tooliga võib sel juhul tellida vaid interneti kaudu ja juba varem ette.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi autovedude peaspetsialist Eero Arniste aga selgitas ajalehele, et põhjus, miks turvatooli taksodes liikluseeskirjaga ei nõuta, on taksojuhtide tavaliselt pikk staaž ja oskused ning linnasisene väike kiirus. Samas valmistatakse ette uut liiklusseadustikku, mis muudab turvatooli ka taksodes kohustuslikuks.