Kui 2008. aasta jalgpalli Euroopa meistrivõistluste ametlike sponsorite reklaami on ETV sunnitud näitama juba ülekandeõiguse saamiseks sõlmitud lepingu järgi, siis kohalike ettevõtete reklaamiraha teeb EM-i näitamise üleüldse võimalikuks. Kuigi reklaami müüb iseenesest jalgpalliliit, läheb osa sellest ka ERR-ile, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Kindel on see, et me peame näitama UEFA ja EM-i ametlike sponsorite reklaami. Mis puudutab kolmandate isikute reklaami, siis vaatasime jalgpalliliidu poole,” rääkis ETV sporditoimetuse juht Marko Kaljuveer. ETV ekraanil reklaami näitamiseks on oma eriloa andnud ka ERR-i nõukogu. Kui seda antud ei oleks, siis väidetavalt poleks ETV jalgpalli EM-i näidata saanud, sest augustis algavad kulukad Pekingi olümpiamängud ja rahaga on niigi kitsas käes.

“Teatud osas aitab jalgpalliliit sponsoritelt tuleva raha arvel meil tasuda ka EM-i ülekande litsentsi eest. Ülekandeõigused lähevad järjest kallimaks ja seda raha leida ei ole lihtne,” lausus Kaljuveer. “Oleme üritanud reklaamimahu võimalikult madalal hoida ja ma arvan, et see on ka õnnestunud.”

ERR-i juhatuse liige Hanno Tomberg ütles, et jalgpalliliiduga sõlmiti agendileping, mille järgi on liit kohustatud teatud protsendi reklaamituludest üle kandma. Protsendi suurus on Tombergi sõnul lepingusaladus. “Reklaamist tulev raha läheb otse ülekandeõiguste ostmise alla,” lausus ta.

Kui veel eile hommikul jalgpalliliidu infojuht Mihkel Uiboleht mingist lepingust ERR-iga ei teadnud, siis pärastlõunal kinnitas ka tema, et Eesti ettevõtete reklaamid jõuavad ETV ekraanile vutiliidu kaudu. “Kui palju see maksma läheb, on meie ja toetajate vahelistes lepingutes kirjas ja see pole avalik,” ütles Uiboleht.

Päevalehe andmetel läheb reklaamitsükkel ühele ettevõttele kogu EM-i ajal maksma mitusada tuhat krooni. ETV ekraanil jooksvast 13 eri ettevõtte reklaamist viis on jalgpalliliidu vahendatud. Näiteks ETV-sse oma reklaamid saanud EMT alaliidu sponsor seni olnud ei ole, küll aga tema konkurent Elisa.

Huvitav on aga asjaolu, et jalgpalliliidu nimel vahendas ETV-sse reklaami hoopis OÜ Sport&-Net Grupp ehk alaliidu presidendile Aivar Pohlakule kuuluva FC Flora jalgpalliklubi tütarettevõte. Uiboleht pareerib igasugused võimalused, et Pohlak reklaamimüügist vaheltkasu võiks saada, juba eos. “Sport&Net Grupist teeme meie koostööd Tarmo Lehistega, kes mingisuguseid tasusid vahendamise pealt ei teeni.”

Kanal 2 peadirektor Urmas Oru lausus, et tema suhtub ETV ekraanil näidatavasse kodumaisesse reklaami väga halvasti. “Seadusetäht, millele ETV toetub, räägib väga ühemõtteliselt õigustega kaasnevast reklaamist. Ma kahtlen, kas UEFA on kursis, et ülekannete vahele näidatakse näiteks EMT, Triobeti ja SEB reklaame.” Oru lisas, et kui ka juriidiliselt võib kõik olla selge, siis seaduse mõttega ei ole see kindlasti kooskõlas.

Kultuuriministeeriumi meedia- ja autoriõiguse osakonna juhataja Peeter Sookruusi sõnul ei vasta viimasel ajal levima hakanud kuuldused reklaami naasmisest ETV-sse tõele.

“Reklaamimüüki Eesti Televisioonis praegune ringhäälinguseadus ei võimalda ja selleks tuleks seadust muuta,” lisas Sookruus. Praegu riigikogus menetluses olevas ringhäälinguseaduse muutmise seaduses reklaami näitamist rahvusringhäälingus ei muudeta. Ka ei ole kultuuriministeeriumis reklaami tagasitoomist ETV-sse viimastel kuudel kaalutud.

Sookruusi sõnul ei sõltu ei ETV ega ka rahvusringhäälingu eelarve loatasude laekumisest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena