Keskkonna järelevalve tõhustamiseks muretsetud ligi 12 miljonit krooni maksva Enstrom 480B tüüpi kopteri pärast käisid Piirivalve Lennusalga piloodid ja mehaanikud mullu sügisel Ühendriikides koolitusel, kirjutab Eesti Ekspress.

Kuigi KKI sai kauaoodatud kopteri kätte novembris, andis Lennuamet alles tänavu veebruaris teada, et Ameerikas saadud koolitus ei anna õigust Enstromiga Euroopas lennata. Tuli välja, et Euroopa Liidu eeskirjad nõuavad tüübikoolituselt vähemalt kahe nädala pikkust praktikat, lennusalga piloodid piirdusid USAs aga 24 tunniga.

„“Ise oleks võinud rohkem Lennuametit selle teemaga piinata, samas on nemad seal spetsialistid ja oleksid võinud sellele meie tähelepanu pöörata,” kommenteeris üksteisest möödarääkimist Lennusalga ülem Allan Oksmann. Lendamiseks vajaliku järelkoolituse läbisid kopteripiloodid lõpuks Rootsis.

KKI peadirektori asetäitja Tarvo Roose sõnul ei kannatatud inspektsioon kopteri seismise tõttu märkimisväärset rahalist kahju, pigem kannatas maine. “„Selle kopteri kasulikkuse ümber on palju juttu olnud, kuid enesestmõistetav, et maa peal seistes temast kindlasti mingit kasu ei ole.”

Maksimaalselt võiks masin aastas lennata 200 tundi. Oksmanni sõnul on kopter teinud koos taastuslendudega 22 lennutundi.