Justiitsministeerium on teinud kõva analüüsi 2005. aasta liiklusõnnetustest ja alkoholi osast nendes. See annab ka pildi, milline on alkoholi osa liiklusõnnetustes, lausus minister Rein Lang Virumaa Teatajale antud intervjuus.

“Võin täie vastutustundega kinnitada, et alkoholi tarvitamisel väga väikestes kogustes ja liiklusõnnetustel ei ole mitte mingisugust seost,” sõnab Lang. “Nende juhtide osa, kelle veres on alkoholisisaldus alla 0,5 promilli, on inimvigastustega lõppenud liiklusõnnetustes null. Samas on kogu ülikallis politseiressurss suunatud jääknähtude ja väikese joobega juhtide püüdmisele. Nende osakaal ei ole liiklusõnnetustes üldse oluline.”

Risk sattuda liiklusõnnetusse, kui veres on alkoholi üle 1,5 promilli, on võrreldes kaine juhiga 300-kordne, osutab minister. “Järelikult peaks kogu riigimasin olema suunatud sellele, et need vennad saaksid rajalt maha. Praegu karistatakse võrdselt seda, kes on joonud poolteist õlut ja sõidab oma autoga, ja seda, kes on joonud liitri viina ja juhib koolibussi. Nii ei saa olla. Karistusi on vaja diferentseerida.”

Kui vend on roolis enam kui kahe promilliga, siis peab järgnema kriminaalasi, mitte mingi trahvide solgutamine, toonitab minister. “Puhumisreidide korraldamist tuleb tõsiselt kaaluda, sest see maksab meeletult. Mõtet on püüda öösel läbupidude juures, kus on riskid.”