Rahvusvahelisest õppest õpilaste pilgu läbi

Aaryan Srivastava, Villem Hans Jaagosild, Ilja Kapelin ja Andrei Khaustov lõpetavad Audentese rahvusvahelise kooli sel kevadel ning Helena Sass aasta hiljem. Uurisime nendelt IB programmi õpilastelt, mis põhjusel nad selle kooli valisid, mida nad on siin kogenud ja milliseid oskusi koolist kaasa võtavad.
Maailmatasemel võimalused
„IB rahvusvahelise õppekava läbimine avab uksed paljudesse maailma tippülikoolidesse ja sillutab teed väga erinevatele karjäärivalikutele. Kui lõpetan siinse kooli kiitusega, saan kõrgkoolidesse kandideerides eelise nende viieliste ees, kes tulevad tavagümnaasiumist,“ selgitab Aaryan tagamaid, miks temast sai just Audentese rahvusvahelise kooli õpilane.

Ilja tuli IB õppesse põhjusel, et tahtis maailma kohta rohkem teada ja ennast proovile panna. Oluline oli tema puhul ka soov olla osa rahvusvahelisest kogukonnast.
Villem ja Helena tahtsid samuti proovida, kuidas nad selles õppeprogrammis hakkama saavad. Samuti avaldas neile muljet IB õppe mitmekesisus: siin koolis saab õpilane süvitsi tegeleda erinevate õppeainete, näiteks ärijuhtimise ja sporditeadusega, ning seega arendada oma oskusi mitmekülgselt. „Lisaks on Audenteses suurepärased sportimisvõimalused,“ lisab Helena.

Täiuslik hüppelaud
Audentesega liitumine on Aaryani jaoks olnud senise elu üks paremaid otsuseid: „See kõlab ekstreemselt, kuid see on tõsi. Ma arvan, et ma ei kandideeriks praegu Ivy League’i ülikoolidesse, kui ma ei õpiks Audenteses. Audentes ja täpsemalt meie direktor Anneliis on andnud mulle nii palju võimalusi. Näiteks olen saanud tegutseda õpilasesinduse presidendina ja esindada meie kooli New Yorgis ÜRO mudelkonverentsil.“
Aaryani sõnul ärgitab IB õpe silma paistma ja kõigis eluvaldkondades hästi hakkama saama. Tänu sellele on rahvusvaheline kool ideaalne hüppelaud nii neile, kes soovivad õppida, kui ka neile, kes tahavad ellu viia olulisi muudatusi.
Helena on õppinud tänu IB programmile kriitiliselt mõtlema ja aega tõhusalt juhtima: „Töökoormus võib rahvusvahelises koolis kohati olla intensiivne. Seepärast vajab õpilane õigel teel püsimiseks ja tähtaegadest kinnipidamiseks probleemilahendusoskusi ning distsipliini, millest on kasu ka pärast kooli lõpetamist.“
Villem väärtustab seda, et ta on õppinud oma õpingutest maksimaalset kasu saama.
Tugev kogukond
Andrei väitel on tema kool mõnevõrra perekondlik paik. Selle väite selgitamiseks meenutab ta üht korvpallimängu: „Meeskonna kaptenina olin üllatunud, kui pool kooli tuli meid vaatama ja toetust avaldama. Isegi õpetajad olid kohal. See pani mind mõistma, et meie kool ei ole ainult õppimise koht. Meie direktor Anneliis oli kogu mängu ajal üks suuremaid toetajaid. Koolipere tugi võiski olla põhjus, miks me selle mängu võitsime. Meil ei olnud muud valikut, sest nad kõik olid kohal ja uskusid meisse.“
Õpetajate ja õpilaste loodud õhkkond on Helena väitel nii täiuslik, et see hõlbustab igapäevast kooliskäimist. Andrei ja Villemi jaoks on samuti oluline kooli kogukond. „Saan koolis käia koos mõttekaaslastega, kes mind motiveerivad ja keda ka mina suudan innustada,“ lisab Villem.

Õpetajad, kes hoolivad
Kõik on ühel meelel, et Audentese õpetajad on parimatest parimad ehk järjekindlad, teadlikud, töökad, motiveeritud ja hoolivad.
Villemi sõnul on õpetajad valmis alati aitama ja nende tegudest on tunda, et nad tahavad näha oma õpilaste edu: „Need õpetajate omadused muudavad õppimise nauditavaks. Tore on see, et õpetajad jagavad koolitunnis lisaks õppeaine teemadele ka näiteid reaalsest elust.“ Andrei ja Helena kinnitavad, et Audentese rahvusvahelise kooli õpetajad on oma aine eksperdid ning toetavad ja aitavad õpilasi igati.
Ilja jaoks muutsid Audentese õpetajad tema vaatenurka haridusele: „Sügavalt introvertse inimesena eelistasin varem alati õppimist koju kaasa võtta. Siinsed õpetajad aga hoolitsesid selle eest, et ma oleksin võimalikult produktiivne koolis. Tunnen ennast siin väga motiveerituna, kuna tajun igal sammul õpetajate tuge.“
„Kõik Audentese õpetajad hoolitsevad selle eest, et nende tunnid ei hõlmaks ainult IB programmi. Nad näitavad, et õppimine ei pea olema vaevaline, igav ega üksluine, vaid võib haarata inimintellekti põhiolemust ehk siirast uudishimu ja armastust aine vastu, mida saadab sageli ka lõbus naer,“ lisab Aaryan.
Õppeained, mis toetavad tulevikku
Audentese rahvusvahelise kooli programm pakub erinevaid õppeaineid ja valikuvõimalusi, et iga õpilane saaks keskenduda just nendele teemadele, mis teda huvitavad ning mida ta kavatseb hiljem ülikoolis õppida.
Villemile pakuvad kõige enam huvi füüsika ja keemia, kuna tõenäoliselt saab ta sellest materjalist hiljem kasu kõige rohkem. Andreile meeldib samuti kõrgema taseme füüsika, kuigi see on koolis talle üks raskemaid aineid: „Tunne, et ma midagi ei mõista ja olen täiesti eksinud, motiveerib mind pingutama. Rahulolu, mis tekib, kui olen lõpuks õpetatavast sisust aru saanud, on lihtsalt võrratu.“
Iljale meeldivad inglise keel, ärijuhtimine ja teadmiste teooria, kuna nende ainete tunnid on üsna loomingulised. Helena lemmikuks on samuti ärijuhtimine, kuigi esialgu ei plaaninud ta seda õppeainet üldse valida: „Olen saanud juhtimise, strateegia ja ettevõtluse kohta väärtuslikke teadmisi, millest on kasu nii ülikoolis kui ka tulevases karjääris. Ärijuhtimise õppeaine teevad veelgi toredamaks tunni kaasahaarav õhkkond ja õpetaja toetus.“

IB programmi kuuluv õppeaine „Creativity, Activity, Service“ ehk CAS, mis rõhub vabatahtlikule ja õppevälisele tegevusele, pani Aaryani testihinnete asemel mõtlema ühiskonnas toimuvale. Ta käivitas CAS-i õppeainet läbides mitu ettevõtmist. Neist kõige olulisem oli ürituste sari „Visionary Summit“, mille ühel kohtumisel käis esinemas näiteks Bolti kaasasutaja Martin Villig.
Võid kõiges ise veenduda!
Eelkirjeldatud võimaluste, õppeainete ja kogukonnaga saab iga huviline peagi lähemalt tutvuda, kuna 17.–20. veebruarini toimub Audentese rahvusvahelises koolis lahtiste uste nädal.
Loe Audentese rahvusvahelise kooli ja selle vastuvõtu kohta lähemalt.