Ministeerium plaanib põhikoolides kaotada õpilaste käitumise ja hoolsuse kirjaliku hindamise
(133)
Haridus- ja teadusministeeriumil on kavas muuta põhikooli riiklikku õppekava nii, et enam poleks koolil kohustust hinnata kirjalikult õpilase käitumist ja hoolsust.
Praegu on koolil kohustus anda vähemalt kaks korda aastas õpilasele ja piiratud teovõimega õpilase puhul ka tema vanemale kirjalikku tagasisidet õpilase käitumise ja hoolsuse kohta. Nüüd plaanib ministeerium lähtuvalt haridusseaduse muutmisest muuta ka põhikooli riiklikku õppekava ning muuhulgas kaotada ka nõude hinnata kirjalikult õpilase käitumist ja hoolsust.
Nimelt pöördus Hilariuse erakooli õppejuht Kristin Meigas ministeeriumi poole küsimusega, kas ka erivajadustega õpilase puhul peab hindama tema käitumist ja hoolsust. Temale vastas ministeeriumi üldhariduse õppekava ja -vara valdkonna peaekspert Kristiina Paist, et mõistlik on lähtuda põhikooli riikliku õppekava seadusest. Ta lisas, et lähiajal on kavas õppekava muuta ning jätta sõnastusest välja sõna „kirjalik“.
„Käitumise ja hoolsuse hindamine on sageli väga subjektiivne ja võib erineda õpetajate vahel, mistõttu võib õpilane tunda ebaõiglust,“ kirjutas Paist. „Sealjuures ei ole adekvaatne hinnata (numbriliselt) hariduslike erivajadustega õpilasi, kelle käitumuslikud eripärad võivad tuleneda tema meditsiinilisest diagnoosist.“
Paist lisas, et muuhulgas annab muudatus koolile võimaluse kiiremini ja vajaduse korral koheselt konkreetses olukorras reageerida, kasutades sel hetkel sobivaimat suhtluskanalit.