„Olgem ausad, üha enamate inimeste ja eriti just Eesti noorte jaoks on jätkusuutlikkuse ning keskkonnahoiu teemad üha olulisemad ning seega on neil ettevõtetele, kelle juures nad töötavad või sisseoste teevad, väga kõrged ootused,“ räägib Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo innustunult.

Nii on Lidl jõudnud omajagu juba ära teha, mitmed ägedad programmid või projektid on just praegu töös ja pikemad eesmärgidki on ambitsioonikad.

„Lidli jaoks on oluline ressursside säästmine, sest ka väikestel igapäevastel muutustel on keskkonnale suur mõju. Näiteks oleme eesmärgiks seadnud, et 2030. aastaks vähendataks grupiüleselt toiduraiskamist vähemalt 50% võrra. Eestis tehakse selleks tihedat koostööd Toidupangaga, et müümata jäänud toit jõuaks abivajajateni, samuti planeeritakse tööprotsesse ja analüüsitakse nõudlust täpsemini,“ rääkis Kiviloo.

Juba järgmiseks aastaks on Lidlil plaanis vähendada omamärgitoodete pakendites plasti vähemalt 20% ning suurendada taaskasutatud materjalide hulka pakendites keskmiselt 25%.

Eesti on üks maailma liigirikkamaid paiku ja see sobib hästi kokku Lidli põhimõtetega elurikkuse kaitse osas. „Bioloogilise mitmekesisuse säilitamiseks pööratakse suurt tähelepanu sellele, et tooraine kasvatamisel kasutataks säästvaid lahendusi, samuti on fookuses pestitsiidide vähendamine,“ selgitas Kiviloo.

Üks põnevamaid Lidl Eesti töötajate ühiseid ettevõtmisi selles vallas toimus eelmisel sügisel koostöös Eestimaa Looduse Fondiga. Algatuse eesmärk oli muuta Jäneda mõisa juures asuv Jänijõgi looklevamaks, et erinevatel liikidel oleks seal parem elada. Samas kohas on plaanis talgud korraldada ka sel sügisel.

Sel suvel toetas Lidl esmakordselt Noored Kooli suvelaagrit Narvas, kus jagati eestikeelseid teadmisi nii bioloogilise mitmekesisuse kui ka üldise jätkusuutliku mõtteviisi vallas. „Lidl mõistab, et noored on suur tarbijasegment ja nende valikud kujundavad meie keskkonda juba praegu, rääkimata tulevikust. Seega pöörabki Lidl suurt tähelepanu lastele ja noortele ning suunab neid tegema teadlikke ja tervislikumaid valikuid juba täna,“ sõnas Kiviloo.

Töötajate ja klientide tervislik heaolu on tähtsal kohal

Üks väga oluline põhjus, miks jätkusuutlikkuse küsimustes tehakse tihedat koostööd kõikide oma partnerite, töötajate ja klientidega, on Kiviloo sõnul see, et värske kõrvaltvaataja pilk annab tihti hoopis teistsuguse vaatenurga. Seetõttu korraldab Lidl Eesti regulaarselt kohtumisi kõikide oma sidusrühmadega, et tutvustada neile oma tegevusi ja eesmärke ning olla kogukonna täieõiguslik liige ja aktiivne panustaja.

Lidli kuus jätkusuutlikkuse fookusteemat on ressursside säästmine, elurikkuse austamine, dialoogis osalemine, tervise edendamine, õiglaselt tegutsemine, kliima kaitsmine.

Üks valdkond, kus Lidl Eesti väga selgelt silma paistab, on töötajate tervise ja heaolu edendamine ning ka klientide seas propageeritakse tervislikke eluviise ja toitumisharjumusi.

„Lidli töötajatele pakutakse mitmekülgset hüvede paketti, mis toetab töötajate vaimset ja füüsilist tervist. Suures osas tänu sellele pälvis Lidl Eesti käesoleva aasta alguses kaubandusettevõtete kategoorias Unistuste Tööandja tiitli,“ ütles Kiviloo. Ka tervislike eluviiside edendamine on üks kuuest Lidli fookusteemast. Üks abivahend selleks on Nutri-score’i märgis, mis on olemas paljudel Lidlis müüdavatel toodetel ja mis aitab klientidel väikese vaevaga teha tervislikumaid valikuid. „Lisame sortimenti üha rohkem taimset päritolu tooteid ja eesmärk on nii suhkru- kui ka soolasisalduse vähendamine Lidli toodetes. Samuti ei reklaamita suure suhkru- ja soolasisaldusega tooteid lastele,“ tõi Kiviloo mõne näite.

Lidli jaoks on oluline panustada kohalikesse kogukondadesse, kus ettevõte tegutseb. Näiteks Kuressaares sel suvel avatud Lidli kauplusega seoses käivitati koostöös MTÜ-ga Vabatahtlikud Seltsilised pilootprojekt, mille eesmärk on edendada Saaremaa üksildaste eakate sotsiaalset, vaimset ja füüsilist tervist. Selle raames korraldas Lidl hiljuti Saaremaa eakatele ja nende seltsilistele suvise pikniku, mille osalejad said koos lõbusalt aega veeta, nautida suviseid Lidli grilltoite ja omandada kasulikke teadmisi perearsti ning liikumisõpetaja juhendamisel.

Kliimakokkulepe ja autovaba päev

Kogu Lidli hiiglasliku rahvusvahelise organisatsiooni jaoks on üks tähtsamaid põhimõtteid alati ja igas olukorras õiglaselt tegutsemine.

Eesti inimeste jaoks on jätkusuutlikkuse ja keskkonnahoiu teemad üha olulisemad ning seega on neil ettevõtetele, kelle juures nad töötavad või sisseoste teevad, väga kõrged ootused.

„Vastutustundlik ettevõtlus tähendab hoolimist nii koostööpartneritest kui ka vastutuse võtmist töötajate heade töö- ja elutingimuste eest. 2023. aasta kevadel liitus Lidl mitmekesisuse leppega, millega ühinedes kinnitas, et austab inimeste mitmekesisust ja väärtustab igakülgselt võrdse kohtlemise põhimõtteid. Näiteks mai oli Lidlis mitmekesisuse kuu, mil toimusid erinevad võrdse kohtlemise temaatikaga seotud algatused, ning märtsis olid fookuses naised,“ sõnas Kiviloo.

Kuigi Eesti on väike, saame ka siin anda oma panuse kogu planeedi heaolu parandamisesse. Lidli eesmärk on 2030. aastaks vähendada oma väärtusahelas tegevuslike kasvuhoonegaaside heitkoguseid 80% ning aidata seeläbi kaasa Pariisi kliimakokkuleppe eesmärkide saavutamisele.

„Ühe väikese sammu astusime ka mullu sügisel oma Tallinna kontoris. Töötajatele korraldati autovaba päev, et julgustada üleüldist CO2 emissioonide vähendamist. Tänutäheks auto koju jätmise eest pakuti kontorisse jõudes väikest tervitusampsu ja loositi kõigi osalejate vahel välja uus jalgratas,“ lisas Kiviloo.

Lidl

Jaga
Kommentaarid