Digiturundusega on valikuid kaks, et kas teha endale ise kõik selgeks ning minna mõnele digiturunduse koolitusele või otsida omale heade kogemustega ning personaalse lähenemisega digiturunduse agentuur, kes suudab Sinu äri edukalt kasvatada.

Enne koostööpartneri valikut tee põhjalik eeltöö, kuna turul on pakkujaid erinevaid ning mõni agentuur ei pruugi sulle kuidagi sobida.

Digiturunduse koostööpartneri valikul pea silmas järgmiseid teemasid:

  • Kui pikk on kogemus digiturunduse valdkonnas?

  • Kui suur on agentuur – Väiksemas agentuuris saab tihti personaalsemat digiturunduse teenust kui mõnest suurest?

  • Kas agentuur on spetsialiseerunud mõnele konkreetsele turule?

  • Kas tekkib „õige“ klapp agentuuriga ning saad oma mõtteid ja soove vabalt vahetada?

  • Hinnatase – Erinevate digiturunduse teenuste hinnad võivad olla erinevatel teenusepakkujatel väga erinevad.

Milliseid digiturunduse teenuseid võiksid oma äri kasvatamiseks kaaluda?

Google Ads reklaam – Enamus valdkondade turundamiseks ilmselt kõige kasumlikum digiturunduse kanal kui seda õigesti teha. Google reklaamidega on võimalik sihtida inimesi, kes sinu toodet või teenust juba aktiivselt otsivad, mis muudab reklaami ROAS´i (return-of-ad-spent) väga suureks, eriti võrreldes teiste reklaamikanalitega.

Google reklaamidega on võimalik väga täpselt määrata palju kulub 1 päringu või ostu saamiseks raha ning mis on tasuvuse määr. Google Ads reklaami ainuke miinus on see, et see ei toimi osades valdkondades, kus otsingumaht väike või puudub üldse, seal aitab meid Facebooki reklaam.

Facebooki reklaam – Meta ehk Facebooki reklaam töötab eriti hästi just sellistes valdkonades, mida Google reklaam nii hästi ei toeta. Lühidalt kõik valdkonnad, kus on väga oluline just visuaalne pool sobivad Facebookis ja Instagramis turundamiseks ideaalselt.

Sarnaselt Google Ads reklaamidega on võimalik Meta kanalites ära seadistada kõik mõõdikud, millega saab mõõta kampaania toimivust ning tasuvust ehk ROAS´i.

Lisaks on võimalik koostada erinevaid sihtrühmasid nagu:

  • Inimesed, kes on külastanud sinu kodulehte või e-poodi.

  • Inimesed, kes on külastanud sinu Facebooki või Instagrami lehte.

  • Inimesed, kes on sarnased inimestele, kes on sinu brändiga juba kokku puutunud (lookalike audience).

Kui kodulehele ära seadistada Meta Pixel, siis selle abil on võimalik ära tuvastada erinevad inimesed ning kategoriseerida vastavalt ning näidata vastava sisuga reklaami.

SEO teenus – Kui Google Ads reklaamid aitavad meie brändil välja tulla makstud Google otsingumootori sektsioonis, siis SEO aitab meil paremini välja tulla just orgaanilistes tulemustes, mille eest otseselt maksma ei pea kui positsioonid on juba saavutatud. SEO on strateegia, mis peaks olema iga brändi üks turundusstrateegia osa, kuna loob stabiilse külastajate voo sinu kodulehele. SEO tegevused jaotatakse tavaliselt 2 etappi:

  • On-site SEO tegevused – Tegevused, mida tehakse kodulehe sees. Seal on oluline, et oleks tehtud märksõnade analüüs ning sellest lähtuvalt pannakse paikka lehtede pealkirjad ja meta kirjeldused, et Google robotid saaksid võimalikult hästi aru, mis sisu lehel on ja suudaks seda kiirelt indeksseerida.

  • Off-site SEO – Need on tegevused, mida tehakse väljapool kodulehte. Peamised tegevused on backlinkide ehitamine ehk linkide ehitamine, mis viitavad tagasi sinu kodulehele. Mida rohkem linke kõrgema SEO autoriteediga lehtedelt sinu kodulehele tagasi viitavad, seda kõrgemad positsioonid on võimalik otsingumootoris saavutada.

Kodulehe tegemine – Iga bränd, kes soovib täna olla konkurentsivõimeline vajab visuaalselt ilusat, kasutajasõbralikku ning turunduslikult hästi ehitatud kodulehte. Enne kodulehe tegemist tuleks väga täpselt läbi mõelda, et milline tuleb kodulehe struktuur, kes on sihtrühm ning milline on eelarve suurus. Kodulehe tegijaid on palju ja sobiva leidmine võib olla keeruline. Üldiselt on hea koduleht tellida mitte väga suurest agentuurist, kus tehakse niiöelda „mahtu“ ega ka mitte „ühemehe firmast“, sest seal võib olla risk, et projekt venib väga pikaks.

Peamised tegevused, mis kodulehe tegemise protsessis peaks tegema on:

  • Sobiva platvormi valik – Valikus on sellised levinud platvormid nagu Wordpress, Voog, Prestashop jne. Üldiselt on üks paremaid valikuid Wordpress, mis jooksutab juba ca 60% kõiki kodulehti ning on lihtsalt hallatav ning väga kergelt muudetav.

  • Märskõnade analüüs – Oluline selleks, et teaksid milliseid märksõnu üldse sinu teenuste või toodetega seoses otsitakse ja millele oma koduleht optimeerida.

  • On-site SEO seadistused – Oluline, et sinu lehe SEO oleks korras ja kiirelt indekseeritav.

  • Kodulehe kiirus – Kodulehe kiirus mängib sammuti olulist rolli sinu lehe SEO kui ka kasutajamugavuse osas kriitilist rolli.

  • Kodulehe struktuur – Sinu koduleht peaks olema üles ehitatud loogiliselt nii, et see oleks kasutajasõbralik ning seda oleks võimalik edukalt ka hiljem turundada (teenuse lehed oleksid eraldi jne).

  • Visuaalne pool – Kodulehel võiksid olla sinu enda tehtud pildid (võimalusel vältida fotopankade pilte). See loob usaldust ning suurendab konversioonimäära.

Oluline on ka see, et su kodulehel oleks professionaalne logo ning võimalusel ka firma CVI loodud, kus oleksid paigas brändi värvid, kirja fondid jne. Selle jaoks võiks palgata disaineri, kes teeb vajalikud graafilised disainid.

Reklaamvideo – Tänapäeval töötab video aina paremini kui staatiline pilt. Kui on soov oma brändi paremini tuntuks teha on soovitatav palgata professionaal, kes teeb sinu teenustest või toodetest reklaamvideo, mida saab kasutada kanalites nagu: Youtube, Tik-tok, Facebook ja Instagram.

Me elame aina rohkem videoajastul, kus inimesed veedavad päevas mitu tundi Reelse vaadates erinevates sotsiaalmeedia platvormides.

Kui soovid oma brändi paremini veebis nähtavaks teha, siis võta ühendust Dreammarketing digiturunduse agentuuriga ning teeme sulle personaalse pakkumise!

Jaga
Kommentaarid