Südameapteek: mida suurem on unistus, seda olulisem on meeskond
Maailma üks hinnatumaid juhtimiseksperte Robin Sharma on öelnud, et mida suurem on unistus, seda olulisem on meeskond. Ja tõsi ta on – olgu pillimees kuitahes hea, üksi sümfooniat ei mängi.
Südameapteek juhindub oma igapäevastes tegevustes just sellest põhimõttest ja paistab silma oma pühendumusega nii frantsiisipartnerite, töötajate kui ka kogukonna heaolu edendamisel. Südameapteegi näol on tegemist frantsiisimudeli ja seega erinevate ettevõtetega, kuid koostöö on õlitatud nii, et tagatud on tiimitunne ja toetus igale apteegile ning igale töötajale. Kõik 72 apteeki, e-apteek ja juhtimisettevõte koos kõigi töötajatega tegutsevad selgelt ühe visiooni nimel. Töötades Südameapteegis, ei ole ükski inimene lihtsalt osa ettevõttest, vaid osa suuremast meeskonnast, kus iga liige mängib olulist rolli ettevõtte ja ühiskonna heaolu edendamisel.
Südameapteegi märgi all tegutsevatele apteekidele frantsiisi pakkuva Pharma Holdingu eesmärk on olla apteekidele – nende omanikele, juhatajatele ja töötajatele igapäevane tugi. Kõik frantsiisipartnerid teevad tihedat koostööd professionaalsete IT-, raamatupidamis-, turundus-, personali- ja haldusüksustega, kelle ülesanne on mitte ainult toetada avamisprotsessi, vaid ka aidata kaasa ettevõtte pikaajalisele visioonile ja kasvule, et apteekrid saaks keskenduda oma rollile kogukonna tervise eest hoolitsejatena.
Koostöö võlu
Uute apteekide avamine on Südameapteegi jaoks võimalus kogukonnale lähemale jõuda.
Südameapteek hindab horisontaalset ja õhukest struktuuri ning soosib igakülgselt koostööd ja projektipõhiseid maatriksjuhtimise lahendusi. Südameapteegi müügijuht proviisor Merilin Israel toob näite: „Uute apteekide avamine on Südameapteegi jaoks võimalus kogukonnale lähemale jõuda. See protsess nõuab tihedat koostööd mitme osapoole vahel, alates apteegi proviisoromanikust, apteekritest ja tugiüksusest, kuni väliste koostööpartneriteni. Hindame iga töötaja unikaalsust ja panust, sõltumata tema positsioonist. Iga uue apteegi avamine on ühiselt saavutatud tulemus, luues väärtust nii klientidele kui ka töötajatele.“
Töökultuur ja praktikad
Israel selgitab, et Südameapteek keskendub töötajate toetamisele ja arendamisele, pakkudes sisemisi karjäärivõimalusi ja toetades iga töötaja personaalseid vajadusi ning soove nii palju, kui see võimalik on: „Meie jaoks on oluline, et igas meie apteegis ja üksuses oleks töötajakeskne mõtteviis ja hooliv organisatsioonikultuur, seda nii meeskondi komplekteerides, töögraafikuid tehes kui ka igapäevases juhtimises ja toimimises.
Motiveeritud ja hästi hoitud töötajad on vastutulelikud, pühendunud ning vastutustundlikud.
Selline paindlikkus nõuab head planeerimist ja meeskonnatööd, kuid tõstab oluliselt töötajate rahulolu ning töö efektiivsust. Lisaks näeme selgelt, et motiveeritud ja hästi hoitud töötajad on ka ise vastutulelikud, pühendunud ja vastutustundlikud, et meeskond toimiks ning Eesti inimesed saaks parimat terviseabi.“
Südameapteegi paljudest hüvedest ja paindlikust töökorraldusest saavad osa nii töötajad kui ka praktikal olevad tudengid ja kooliõpilased, kes tulevad töövarjuks ning saavad väärtuslikke kogemusi ja võimaluse avastada oma huvi tervishoiuvaldkonna vastu.
Paindlikkus ja koostöö ka klientidega
Südameapteegi visioon on pakkuda personaalseimat apteegiteenust terves Eestis ja lahendusi ennetusest ravini. Israeli sõnul eeldab see klientide kuulamist ja mõistmist. „Oluline on olla seal, kus kliendid meid vajavad, pakkudes võimalikult terviklikku tervisenõu ja kaubavalikut ning toetades kohalikke kogukondi. Südameapteek on rohkem kui lihtsalt apteek – see on koht, kus hoolitakse nii töötajate kui ka kogukonna heaolust. Koostöö, innovatsioon ja pühendumus on võtmetegurid, mis muudavad Südameapteegi eriliseks klientide ning ihaldusväärseks apteegiomanike ja apteekrite silmis.“