Silmapaistev teenindus mitte ainult ei täida klientide ootusi, vaid ületab neid, luues positiivse ja meeldejääva kogemuse. Apteegis pakutava teenuse kvaliteet hõlmab endas aga veelgi enamat ega piirdu kaugeltki vaid naeratusega; see hõlmab lisaks klienditeeninduse aspektidele, nagu sõbralikkus, empaatia ja professionaalsus, ka erialast nõustamist ning ravimite õigeaegset ja täpset väljastamist. See tähendab, et lisaks loomuomasele heale suhtlemisoskusele nõuab apteekritöö ka hulgaliselt spetsiifilisi teadmisi ja lisaannust empaatiat.

Südameapteek lubab oma klientidele, et „Sinu tervis on meie südameasi“ ega jäta selleväärilise teeninduskvaliteedi tagamist vaid apteekrite õlule. Südameapteegi klienditeeninduse ja töötajakogemuse partner farmatseut Gea Reitel kinnitab: „Kvaliteetse teeninduse aluseks on pühendunud ja rahulolevad töötajad, seega on meie ülesanne pakkuda meie professionaalsetele apteekritele erinevaid koolitusi, toetust ning tunnustust, mis kõik kajastuvad positiivselt nii teeninduse kvaliteedis kui ka klientide rahulolus. Lisaks hoiab ja kutsub töötajate toetamine ning koolitamine meile valdkonna talente, kes ametialases ja isiklikus arengus väärtust näevad.“

Anna Dolgova: „Olen oma eriala tõeline fänn ja töötan iga päev pühendunult ning missioonitundega.“

Südameapteegi üks säravatest teenindustähtedest on Magistrali Südameapteegi farmatseut Anna Dolgova, kes on enda sõnul oma eriala tõeline fänn. Tema südameasjaks on töötada iga päev pühendunult ja missioonitundega. Oma töös õnnestumiseks on oluline märgata iga apteegikülastajat, olla tasakaalukalt proaktiivne ja hoida parima nõu andmiseks ennast pidevalt kursis kogu valdkonna uudistega. Anna ise ütleb: „Mulle meeldib anda inimestele veidi rohkem infot, et igaüks saaks ise oma tervenemisele kaasa aidata, sealhulgas vajadusel mõista ka oma eluviiside muutmise vajadust. Kõige selle juures on oluline, et tööandja neid tegevusi toetaks, innustaks ja tunnustaks.“

Kvaliteetne klienditeenindus ei sünni iseenesest, vaid eeldab teadlikku ja sihipärast tööd

Tagamaks kõik see, millest Anna Dolgova kõneleb, on Südameapteegil välja töötatud teadlik ja läbimõeldud teenindusstandard. Gea Reitel: „Kvaliteetne klienditeenindus ei sünni iseenesest, vaid eeldab teadlikku ja sihipärast tööd. Oleme loonud klienditeeninduse protsessi juhtimiseks meie apteekritele just nende töö eripära arvesse võttes teenindusstandardi, millele toetudes saame tagada lisaks ühtsele suhtlemisviisile ja erialastele teadmistele ka professionaalse tegutsemise igas olukorras ning igas meie apteegis.“

Siinkohal ütleb ka farmatseut Anna: „Standard on teeninduskultuuri raamistik, mille jälgimine on elementaarne ja loomulik tegevus. Alla standardi ei soovi ise ka ju teenindamist saada.“ Lisaks mainib farmatseut, et ta saab sellest tuge ja standard ei ole rangelt reguleeritud, vaid annab ka võimaluse loomingulisele ning enda isikust tulenevale südamlikule lähenemisele. Eriti meeldib ja valmistab Annale rõõmu, kui ta saab apteegikülastajale pakkuda veelgi enamat, kui standard ette näeb, ehk anda midagi ekstra, sest ta on nõustamise käigus klienti kuulanud ja märganud tema vajadusi.

Hea teenindus on kogu ettevõtte südameasi

Et apteekrid saaksid pühenduda klientidele, nende vajadustele ja ootustele, on ka Südameapteegi tugiüksuse iga osakonna iga töötaja keskseks märksõnaks kliendikogemus – olgu tegemist raamatupidamise, IT või turundusega, iga tegevuse validaator on ikka klient või apteeker, kes klienti teenindab. Olulised tegevused ja muudatused teenivad alati kliendi huve, parandavad kliendikogemust ning aitavad apteekritel nende tööd hästi teha. Sama tähtis roll on õnnestumiste puhul ka märkamine ja tunnustamine, mida Reiteli sõnul Südameapteegi kollektiivis kunagi ei unustata.

Kuigi elame infoajastul ja ka kliendid on seetõttu aina teadlikumad, ei saa apteekri rolli üle hinnata – erialased teadmised, hoolivus ja pühendumus kliendi mure lahendamisel aitavad kiirendada raviprotsesse, vähendada ravimite valet kasutamist ning tagada kestliku terve rahva.

Seega võib kokkuvõtvalt öelda, et hea teeninduse valemis on võrdselt tähtsad kolm komponenti: erialased teadmised, soov ja oskus hoolida ning märgata ja tööandjapoolne tugi ning innustamine.

Jaga
Kommentaarid