Soome politsei uurib mitut laeva, mis on gaasitoru lõhkumise aja ja kohaga seotud. Soome riikliku juurdlusbüroo uurija Risto Lohi ütles, et avalike allikatega on kindlaks tehtud, millised laevad piirkonnas juhtumi ajal liikusid. „Uurimine on suunatud mitmele laevale, nagu näiteks Newnew Polarbear ja Sevmorput, aga ka teistele, mis on andmete kohaselt olnud piirkonnas kahju toimumise ajal,“ ütles Lohi.

Soome uurija sõnul aga uuritakse selle konkreetse merepiirkonna liiklust palju üksikasjalikumalt, kui seda võimaldavad avalikud allikad. „Lisaks laevade liikumisele uuritakse koostöös teiste riikide ametivõimudega ka nende tausta ja varasemat tegevust,“ ütles Lohi.

Riiklik uurimisbüroo jätkab kohapeal gaasitoru kahjustuste uurimist ja intsidendiga seotud teabeanalüüsi. Paranenud ilmastikuolud võimaldavad taas sukeldumist ja sündmuskoha uurimist kahjustuste asukohas.

Teisipäeval kirjutas Postimees, et Balticconnectori gaasitoru lõhkemise hetkel liikus toru kohal hiinlastele kuuluv, kuid Hongkongi lipu all seilav konteinerlaev Newnew Polar Bear.

Teine Soome uurijate poolt kahtlustatav laev on Sevmorput, mis on Venemaale kuuluv tuumajõul töötav kaubalaev.

Eelmisel nädalal ütles kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselja, et kõik Balticconnectori vigastamise ajal piirkonnas viibinud laevad on kahtlusalused või tunnistajad. Kiviselja sõnul pole ühegi riigi merealune taristu täielikult kaitstud. „Merealune taristu jookseb läbi rahvusvaheliste vete ja nii pikalt, et see võtaks ebamõistlikult palju ressurssi,“ selgitas Kiviselg. „Eesti ei ole siin kuidagi teistmoodi kui teised riigid,“ lisas ta.

Laevade asukohta jälgiva lehekülje MarineTraffic järgi asusid gaasitoru vigastamise ajal Balticconnectori läheduses lisaks Vene kaubalaevale veel neli laeva.