ONLINE-INTERVJUU | Mart Võrklaev automaksust: läbisõidu arvestamine muudaks süsteemi keeruliseks ja manipuleeritavaks
(350)Mart Võrklaev vastas Delfi lugejate küsimustele ja selgitas, kuidas tehti automaksu puhul valik, missuguste sõidukite eest peab enam tasuma, milliste eest vähem. Ta rääkis ka, miks ei tehta erisusi näiteks suurperedele ja pensionäridele.
Mootorsõidukimaks hakkab kehtima 2025. aastast. Sel esmaspäeval esileti seaduseelnõud. Arvutuste kohaselt võiks antud maks riigile aastas sisse tuua umbes 230 miljonit eurot.
Delfi kogus lugejatelt küsimusi ja esitas need siis rahandusminister Mart Võrklaevale (Reformierakond).
Mis saab bensiiniautodest, millele paigaldatud LPG süsteem. Teadaolevalt on LPG CO2 näitaja palju väiksem kui bensiinil.
Kütuse tüübist sõltuvaid erisusi ei ole. Kui sõidukil on sellele paigaldatud lisaseadmetest tulenevalt madalam CO2 näit, tuleks see liiklusregistri andmetes kajastada, sest maksustamise aluseks olevad andmed tulevad üksnes sealt.
Kuidas korraldatakse riigi omandis olevate sõidukite ostu- ja aastamaks?Kas selle maksavad sõidukite reaalsed kasutajad oma palgast või taas maksumaksjad lisaks enda autode maksule?
Riigiasutuste mootorsõidukimaksu kulu makstakse riigiasutuse eelarvest. Asutused maksavad selle omavahenditest, aga plaan on riigi autoparki vähendada ja järgmise nelja aasta jooksul tuleb ametiautodele kuluvaid vahendeid ka 2 miljoni euro ulatuses kokku hoida.