TLT juhatuse liikme Kaido Padari sõnul ajendas uue hooldustrammi hanke väljakuulutamist olukord, kus pealinna trammivõrk on laienemas Vanasadamasse ning viimastel aastatel soetatud uudsetele CAF trammidele lisanduvad lähiaastail tehnika viimasele sõnale vastavad PESA trammid.

Uue hooldustrammiga hakatakse lihvima rööpaid, silumaks nende tihedast liiklusest laineliseks muutuvat pinda. Talvel puhastab tramm rööbasteed lumest ning eemaldab spetsiaalsete kaabitsate abil rööparennidesse kogunenud jää. Temperatuuri langedes alla jäätumispiiri toimub erikonstruktsiooniga pantograaf-rulliku abil kontaktliini katmine jäätumisvastase ainega, mis välistab jää tekkimist kontaktliinile, ennetades sellega kaasnevaid võimalikke seisakuid trammiliikluses.

„Leidsime, et hädavajalik on tagada trammiteede korrashoiul täiesti uus tase nii rööbasteede kvaliteedis ja läbitavuses kui ka kontaktliinide rutiinse kontrolli ja talviste jäätumisvastaste meetmete rakendamisel. Eelduse eesmärgi saavutamiseks annab üksnes kaasaegse, kõigile rahvusvahelistele standarditele vastava töökindla tehnika rakendamine, mida uue hooldustrammi hange ka võimaldab,“ ütles Padar.

Padar lisas, et eriotstarbelise trammi ehitamisel võetakse aluseks TLT poolt seatud tehnilised tingimused ning arvestatakse Tallinna rööbastee laiust 1067 mm, mis erineb mujal kasutatavast standardist. „Nii et hangitava hooldustrammi näol pole tegemist mingi liinitoodangu, vaid läbikaalutud funktsionaalseid lahendusi pakkuva ainueksemplariga,“ täpsustas Padar.

„Oleme ettevõttega sisenenud arengufaasi, mille eesmärgiks on pealinna ühistranspordi muutmine senisest veelgi toimekindlamaks ning sõitjasõbralikumaks. Uus eriotstarbeline hooldustramm on kaasaegse teenindustaseme saavutamisel oluliseks vahendiks, tuues meie rööbastee hoolduse tänasesse päeva ning lahendades mitmed infrastruktuuri korrashoiu tõhususe ja kiirusega seonduvad väljakutsed,“ põhjendas Padar hooldustrammi soetamise eesmärgipärasust.