Lennuki ehitas Hiina kommertslendude korporatsioon (COMAC), vahendab The Guardian.

Peking loodab, et reisilennuk C919 pakub konkurentsi välismaistele mudelitele nagu Boeing 737 MAX ja Airbus A320, kuigi lennuki osade hankimisel toetusid hiinlased siiski suuresti läänele.

Shanghai-Pekingi lend kestis pisut vähem kui kolm tundi. Lennuki pardal oli üle 130 inimese.

COMACi peadirektori asetäitja Zhang Yujin ütles jaanuaris Hiina väljaandele, etettevõte on juba kindlustanud tellimuse umbes 1200-le C919 lennukile.

Riigi esimene kodumaine reaktiivlennuk vähendaks ka riigi sõltuvust välismaisest tehnoloogiast ajal, kui Hiina sidemed läänega aina halvenevad.

President Xi Jinping, kes istus mõned aastad tagasi C919 mudeli piloodikabiinis, on nimetanud seda projekti üheks Hiina kõige uuenduslikumaks saavutuseks.

C919 lennukit katsetati esmakordselt 2017. aastal, sellest ajast on lennukiga tehtud mõned testlennud.