KUULA | Kas kindlustus katab kahju, kui televiisor puruks kukub või telefon jõkke upub?
Loodame ju kõik, et meie kalli kodu ja väärtuslike seadmetega ühtegi õnnetust ei juhtu, kuid kindlustajad tegelevad nende teemadega ometi iga päev. Kas oled ikka kursis, millisel juhul sinu mahakukkunud televiisor või kadumaläinud telefon hüvitatakse või samaväärsega asendatakse? Aga kuidas sõlmida kodukindlustusleping, et taastamishindade muutumise tõttu aastaid hiljem tekkiva kahjujuhtumi korral mitte miinusesse jääda?
Eesti Kindlustusseltside Liidu osalusel sündis Pere ja Kodu podcast, kus juttu kodu ja seadmete kindlustusjuhtumitest. Toome mitmeid erinevaid näiteid selle kohta, missugused kahjujuhtumid võivad kodus ette tulla ja vaagime, kuidas on kõige mõistlikum teha kindlustus telefonile, arvutile või miks mitte ka kõrvaklappidele.
Räägime lahti, mis võib inimestel kindlustuslepingut sõlmides läbi mõtlemata jääda ja mida pärast kahetsetakse. Selgitame, millised seadmete kahjustused kuuluvad kindlustuse alla ja millised mitte. Avame tüüpilisemaid juhtumeid, millega kodukindlustuse raames tegeleda tuleb ja räägime, kuidas käib kindlustusjuhtumi puhul kahju suuruse määratlemine.
Oluline asi, mida tänasest saatest kõrva taha panna on, et peamine põhjus, miks kahju täies mahus ei hüvitata, on see, et kindlustuslepingus kokkulepitud kindlustussumma on väiksem kui tegelik kahju. Aga lepingu saab ka teistsugusena sõlmida.
Küsimusi esitab Eve Kallaste ning saates on külas Alver Kivirüüt Salva Kindlustusest ja Ainar Lillemaa Telia Seadmekindlustusest.
Kodukindlustuse kohta leiab kasulikku infot Eesti Kindlustusseltside Liidu lehelt.
Head kuulamist!