Mõte sind intervjueerida tuli sellest, et olen aastate jooksul MBA õppekavas osalejatelt kuulnud õppe kvaliteedi kohta palju kiidusõnu, aga eriti sinu töö kohta.

Näiteks rääkis Kristi Säälik mulle, et aitasid tal mõista, mida ta professionaalses elus saavutada tahab. Kummalisel kombel olevat seda väga keeruline üksi välja mõelda. Ta seletas, et mentori tugi ja suunamine on üks õppekava kasulikumaid elemente, mis seob kõik üheks tervikuks. Kristi avas, et MBA õpingud on tal aidanud teha nii suure arenguhüppe, et on tunne, nagu oleks ta õppinud kõndima.

Õppes on teooria ja praktika heas tasakaalus.

Allen Illimar Putnik jagas, et sinu kui mentori tugi viib üliõpilase arengus kümme aastat ette ─ tulemus tuleb lihtsalt hoopis kiiremini, kui üksi oma eesmärkide poole liikudes. Sama mõtet, küll aasta hiljem, kinnitas Rebecca Andreas, kes jutustas mulle, kuidas õppekava lõpetanud ei ole samad inimesed, kes õppima asusid, ja seda parimas mõttes. Läbi aastate räägivad kavas osalejad mentorluse kohta, et see annab neile palju motivatsiooni ja julgust nii karjäärile kui ka kogu elule värske pilguga vaadata ning et sina oled vajadusel nende jaoks alati olemas.

Mida sa täpsemalt teed? Kuidas MBA õppekavas mentorlust läbi viiakse?

Semestris tuleb läbi lugeda üks juhtimisalane raamat ning reflekteerida oma õpinguid aspektist, kuidas õpitut tulevikus rakendada. Iga õppekavas osaleja koostab isikliku arengu plaani, mille formaat on vaba. Peamine on, et inimene oleks muutustele avatud. Meil on nii üks ühele kui ka grupisessioonid. Grupisessioone on kolme semestri peale 5–6 ning individuaalseid nii palju, kui on tarvis. Esimese kohtumise valmistan ette mina ning ülejäänud nõustatavad. Õppekavas osaleja annab raamid ning mina kohandun vastavalt nendele raamidele. Ma hoian tegelikult lihtsalt peeglit ja nõustatav on see, kes tegutseb.

Paindlik õppekorraldus – üks kolmepäevane auditoorse õppetöö sessioon kuus

Aitan õppekavas osalejatel saada teadlikumaks oma tugevustest ja käitumise eripäradest ning panna paika ka plaani, kuhu nad päriselt tahavad jõuda. Toetan üliõpilasi enda analüüsimisel, eesmärkide seadmisel, ajaplaneerimisel ja koostöövõrgustiku laiendamisel. Mõtleme läbi, kuidas samm-sammult oma eesmärgi poole liikuda. Palju sõltub sellest, kui valmis on inimesed endaga tegelema. Tugevalt analüütilistele inimestele võib see protsess olla keerulisem kui emotsionaalsematele inimestele, kes võtavad seda rõõmuga. Inspiratsiooniks jagan palju isiklikke kogemusi.

Mis kasu mentorlus nõustatavale annab? Mis on mentorluse peamine väärtus ja eesmärk?

Mentorlus on protsess, mille eesmärk on aru saada, kus inimene on täna, kuhu ta soovib liikuda ning milline on teekond eesmärgini jõudmiseks. Olemuslikult on see sarnane orienteerumisega. Orienteerumise eesmärk on läbida õiges järjekorras punkte, et jõuda finišini. Kõige olulisem selle ülesande täitmisel on aga aru saada, kus sa kaardi peal asud. Selleks et mõista, kus üliõpilane „kaardil“ asub, teeme esmalt DISC isiksuse testi, mille tulemuste analüüsist lähtume edasistes sammudes.

Investeering tulevikku – kõrgem juhtimispädevus toob ka kõrgema sissetuleku.

Näen oma töös, kuidas pinges inimesed ei naudi seda, mida nad teevad. Kui üliõpilane liigub oma unistuse poole, siis tunnen väikest võitu. Nii mõnigi nõustatav on leidnud endas julguse luua oma ettevõte või teha kaua planeeritud karjäärimuutus.

Kuidas peaks juht end personaalselt arendama, et meeskonda ja ettevõtet tulemuslikumalt juhtida?

Eneseteadlikkus ja eneseareng peavad alati olema juhi fookuses. Ei ole olemas juhti, kes oleks valmis kõigeks või kõigiks. Juht peab teadvustama nii oma tugevusi kui ka nõrkuseid. Olen alati öelnud, et numbrite vaatamisest numbrid ei muutu. Tulemused tulevad tööst iseenda ja oma töötajatega.

MBA õppekava

  • Välja töötatud Baltikumi ja Skandinaavia regioonile

  • Isiklik mentor igale osalejale

  • Investeering tulevikku – kõrgem juhtimispädevus toob ka kõrgema sissetuleku

  • Paindlik õppekorraldus – üks kolmepäevane auditoorse õppetöö sessioon kuus, millele lisanduvad online-sessioonid

  • Võimalik lõpetada 1,5 aastaga

  • Õppes on teooria ja praktika heas tasakaalus

  • Rahvusvaheline ja interdistsiplinaarne grupp

  • Õppemaks 3000 eurot semestris (1.-3. semester) ja 1650 eurot 4. semestri eest

TalTechi MBA õppekava eesmärk on arendada spetsialistide või keskastmejuhtide juhtimispädevusi, et kiirendada nende karjääri tippjuhtkonda. Õppima on oodatud inimesed, kellel on kõrgharidus majanduses, inseneerias, infotehnoloogias või loodusteadustes ning tööstaaž keskastme juhi või spetsialistina vähemalt kolm aastat.

Kandideerimine „Ettevõtlik juhtimine MBA“ õppekavale lõpeb 4. juulil 2023 kell 12.00.

Õppekava „Ettevõtlik juhtimine MBA“ infotund toimub 18. aprillil kell 17.30-18.30 (ENG, virtuaalselt).

Jaga
Kommentaarid