Rongid ei mahu nimelt ebastandardsete mõõtmetega tunnelitesse Hispaania põhjaosa Astuuria ja Kantaabria regioonis, vahendab BBC News.

Ametist astusid seetõttu tagasi Hispaania raudteefirma Renfe juht Isaías Táboas ja transpordi riigisekretär Isabel Pardo de Vera.

Rongide tellimisel tehtud viga sai teatavaks varem sel kuul. Hispaania valitsuse teatel märgati seda piisavalt vara, et vältida rahalisi kaotusi. Kantaabria regioon on siiski nõudnud hüvitist.

Renfe tellis rongid 2020. aastal, aga järgmisel aastal avastas tootja CAF, et saadud mõõdud on ebatäpsed, ja peatas tootmise.

Põhja-Hispaania raudteevõrk ehitati 19. sajandil ja seal on mägisel maastikul tunneleid, mis ei vasta tänapäevastele standardmõõtmetele.

Viga tähendas seda, et uued rongid saadakse kätte kavandatust kaks aastat hiljem ehk 2026. aastal.

Renfe ja infrastruktuurioperaator Adif alustasid ühisjuurdlust vea tekkimise üle.