Puhasta auto lumest ja jääst

Väga sageli tuleb ette, et hommikul kodust välja sõitmisega hakkab kiire ja selleks, et mitte hiljaks jääda, piirdutakse auto vaid minimaalse lumest ja jääst puhastamisega. Liikluses võib see aga kätte maksta, sest järsemalt pidurdades võib katusele jäänud lumehang libiseda esiklaasile, nii et nähtavus kaob täielikult. Veokid ja bussid võivad aga muutuda ohtlikuks teistele sõidukitele, sest katuselt kukkuvad lume- ja jääkamakad võivad purustada hullemal juhul järel sõitva auto esiklaasi. Teel olles tasub veenduda, et rattakoobastesse ei koguneks samuti liiga palju lund ja jääd, sest rattakoobastest välja kukkunud jääkamakad võivad samuti kahjustada teisi sõidukeid.

Veendu, et tuled ja rehvid on korras

Kuna valget aega on praegu vaid napilt kuus tundi, siis tuleb suur osa ajast liigelda autoga pimedas. Seega veendu alati, et nii auto esi- kui ka tagatuled on töökorras. Samuti pea meeles, et päevatulesid kasutades on paljudel autodel tagatuled täiesti pimedad, mistõttu tasub alati juba aegsasti sisse lülitada lähituled või automaatrežiim, mis teeb seda juhi eest.

Kindlasti ära unusta kontrollimast ka rehve.

Kindlasti ära unusta kontrollimast ka rehve. Ehkki liigelda tohib veel ka talverehvidega, mille mustri jääksügavus on 3 millimeetrit, on soovituslik vähim jääksügavus 5 millimeetrit. Kuna rehvisegu aja jooksul vananeb ja muudab rehvi jäigemaks, siis on parem rehvid hiljemalt viie aasta möödudes välja vahetada. Seda ka siis, kui rehvimustri jääksügavus on veel piisav.

Kontrolli klaasipühkijaid ja klaasipesuvedelikku

Talvine aeg on suur väljakutse ka klaasipühkijatele, sest miinuskraadid ja jäätumine kulutab neid kiiresti. Eriti kiire on klaasipühkijate kulumine siis, kui kasutada neid jäätunud esiklaasil. Seega, kui klaasipühkijad jätavad klaasile töötamisel triipe, oleks ülim aeg soetada uued. Kindlasti ei tohi oodata nii kaua, kui klaasipühkijate sisselülitamine muudab nähtavuse parema asemel hoopis halvemaks, sest see on liikluses lausa ohtlik.

Vali tee- ja ilmaoludega sobiv sõidukiirus

Lõviosa liiklusõnnetuste põhjuseks on liiga suur kiirus, seda nii suvisel kui ka talvisel ajal.

Lõviosa liiklusõnnetuste põhjuseks on liiga suur kiirus.

Autojuhina tuleb alati meeles pidada, et suurim lubatud kiirus kehtib üksnes heade teeolude korral ja lumistes ning libedates oludes ei pruugi see kiirus olla enam ohutu. Seetõttu tuleb alati jälgida oma auto käitumist ja vähendada kiirust kohe, kui auto ei tundu kindlalt teel püsivat. Kõik kaasaegsed autod on varustatud küll stabiilsuskontrolliga, kuid imet ei tee ka see.

Hoia ohutut pikivahet

Lisaks õigesti valitud kiirusele on talvistel teedel ülimalt oluline ka ohutu pikivahe. Jäistes teeoludes pikeneb sõiduki peatumisteekond rohkem kui kaks korda, mis tähendab, et pikivahe peab olema oluliselt suurem kui suvisel kuival teel sõites. Piisav pikivahe annab autojuhile võimaluse ohule õigeaegselt reageerida ja õnnetusse sattumist vältida.

Ära unusta ka akut

Külmakraadid panevad proovile ka autode akud, seda eriti linna vahel lühikesi otsi sõites. Iga käivitus vajab akult suurt hulka energiat, kuid paarikilomeetrine sõit ei ole reeglina piisav, et generaator jõuaks akut korralikult laadida. Seetõttu võibki juhtuda, et ühel hetkel auto enam ei käivitu ja vaja on käivitusabi. Aku mahutavuse õigeaegne kontroll ja vajadusel aku vahetamine aitab selliseid halbu üllatusi vältida. Samuti säästab akut see, kui võimalikult palju asjaajamisi nii-öelda ühe soojaga ära teha, sest sooja mootori käivitamine on akule oluliselt kergem ja ka mootorit ennast kulutab see palju vähem.

Loe kindlustusest lähemalt PZU veebilehelt.

Ohutut liiklemist!

PZU Kindlustuse kahjukäsitluse osakonna juht Jaanus Tanne: "Piisav pikivahe annab autojuhile võimaluse ohule õigeaegselt reageerida ja õnnetusse sattumist vältida."

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid