Paljud meist on kuulnud ütlust „Eestlase lemmiktoit on teine eestlane“. Üldse ei tahaks sellega nõustuda. Eestlased on lahked ja vajadusel annavad ära ka viimse oma hinge tagant. Mõelge kasvõi Ukraina sõjale – paljud eestlased on aidanud nii nõu kui ka jõuga. Majanduslikust abist rääkimata. Internetis ja sotsiaalmeedias levivad tihti üleskutsed annetada konkreetse inimese, organisatsiooni või projekti jaoks ning südamelähedasemad teemad koguvad teinekord mõne tunniga abivajajale vajaliku summa. Olgu selleks siis hinnalise ravimi või mõne hooldusvahendi soetamise või meeletult kalli operatsiooni toetamine. Hooandja, kus head ideed leiavad toetuse, on aastatega ennast tõestanud kui väga edukas ühisrahastusplatvorm. „Jõulutunnel“ ja „Inglite aeg“ panevad igal aastal annetama kohati ka need inimesed, kes tavaliselt heategevusele ei mõtle. Statistikaamet avaldas alles veidi aega tagasi uued andmed, kust saab teada, et näiteks 2021. aastal oli Eestis peaaegu pool miljonit annetajat ja keskmine annetussumma oli 50 eurot (stat.ee). 72% nendest annetustest tehti organisatsioonidele.

Kas heategevuse toetamisega ei tohiks midagi vastu saada?

Eeldatakse, et annetamine on midagi, mis tuleb südamest ja mille eest ei tohiks midagi vastu oodata. Samas soosib isegi Eesti maksusüsteem annetuste ja kingituste tegemist avalikes huvides tegutsevatele heategevuslikele organisatsioonidele (kes on kantud MTA tulumaksusoodustusega ühingute nimekirja). Seega eraisik saab annetatava summa oma maksustatavatest tuludest maha arvata.

Mis eristab annetust heategevuse toetamisest?

Novembris jõudis avalikkuseni Annetuskultuuri Arendamise Sihtasutuse turule toodud uudne annetuskeskkond Hopely.ee, kus head tehes on ühtlasi võimalik võita auhindu ning toetada meie võrgustiku ja visiooni kasvu. Kõige selle ülim eesmärk on arendada annetamiskultuuri ja saavutada tulemused, mis aitavad luua traditsioonilisele annetamisele jätkusuutliku alternatiivi. Täiendava motivatsiooni loomise, tehnoloogiliste lahenduste arendamise ja andmeanalüüsi kaudu on võimalik viia annetuskultuur Eestis täiesti uuele tasemele. Hopely meeskonna plaanides on tunda ka start-up’iliku mõtlemise värskust ning kastist välja mõtlemist. Fookusesse on võetud maailma paremaks muutvad projektid ja jälgitakse, et seda tehtaks nii jätkusuutlikult kui ka vastutustundlikult. Hopely muudab ressursid kättesaadavaks neile sotsiaalse suunitlusega ideedele ja projektidele, mis keskenduvad oluliselt jätkusuutlikkusele, mitte vaid hetkemurede leevendamisele.

Hopely.ee lehel ja sotsiaalmeedias saab tutvuda valitud organisatsioonide tegevusega, meie läbi viidud küsitluste ja samuti heategevusorganisatsioonide tutvustusega meeleolukate videoklippide vahendusel, annetada ning osaleda kampaaniates, kus on võimalus võita hinnalisi auhindu. Kõikidele peaauhindadele lisaks loositakse välja vaheauhindu.

Hopely plaan koondada erinevaid heategevusprojekte ühisele platvormile ja teha annetamine seeläbi lihtsamaks ning ka atraktiivsemaks paljudele inimestele, kes varem erinevatel põhjustel pole selleni jõudnud, on minu jaoks inspireeriv idee.

Manpower Baltikumi tegevjuht Heigo Kaldra

Hopely meeskond usub, et meis kõigis on peidus palju heategusid, ja lähtub põhimõttest, et ka head tegijal võib olla võimalus tänatud saada. Just seetõttu on iga kampaania seotud konkreetse auhinnaga. Iga väiksemgi heategu annab su õnnele võimaluse. Summad algavad ühest eurost ja mida rohkem heategevust toetad, seda suurem on võimalus võita. Meil kõigil. Nii abivajajal kui ka aitajal.

Koos suudame rohkem anda.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid