„Meie jaoks oli see ajalooline hetk ja ühtlasi suur au võõrustada USCGC Hamiltoni liikmeid Sakala pardal, sest viimased 25 aastat pole ükski Ameerika Ühendriikide rannavalve laev Eestit külastanud,“ ütles EML Sakala komandör kaptenmajor Annes Babenko.

Terve päeva vältel jagasid mereväelased ja rannavalvurid teineteisele enda erialaseid teadmiseid ja kogemusi.

Esialgu külastasid EML Sakala meeskonnaliikmed USCGC Hamiltoni, kus neile tutvustati laeva, selle meeskonda ja tehnikat pardal. Seejärel kutsuti liitlased EML Sakala pardale.

EML Sakala vanemmehaanik näitas neile, kuidas on eestlaste avariitõrje üles ehitatud: millised on varustus, tehnika ja protseduurid. Päeva lõpuks tõdesid nii eestlased kui ameeriklased, et laevadel leidub lisaks erisustele ka sarnasusi, kuigi laevad on täiesti erineva võimekuse ja otstarbega.

USCGC sõidab peamiselt Lõuna-Ameerika ranniku lähistel, kus võitleb narko- ja inimkaubanduse vastu. EML Sakala sõidab Läänemerel, kus võitleb ajalooliste miinide ja lõhkekehade vastu. Ameeriklaste laeval on üle 100 ja eestlaste laeval üle 30 meeskonnaliikme. Avariitõrje protseduurid näiteks lekke ja tulekahju korral on aga sarnased mõlemal laeval.

Lisaks harjutas sama päeva õhtul USCGC Hamilton koostöös Politsei- ja Piirivalveameti kaater Pikne ning mootorpaat M-15’ga merepääste- ja otsingutöid.

Ameerika rannavalve laevadest külastas Eestit viimati Tahoma 1998. aastal, mil sildus Tallinnas Admiraliteedi Basseinis. Pärast sadamakülastust toimus merepäästeõppus koostöös tolleaegse Eesti piirivalveametiga.