Daniel juhib eBay äriarendustegevust kümnetel turgudel üle maailma, alates Lähis-Idast kuni Lõuna- ja Ida-Euroopani – sealhulgas Baltikumis. Daniel ja Commerciali meeskond vastutavad väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete veebiekspordile ülemineku toetamise, kohandatud sisseelamislahenduste, professionaalsete koolituste ja strateegiliste partnerluste loomise eest, et aidata eBay müüjatel oma äri ülemaailmselt kasvatada.

eBay on e-kaubanduse liider, mis ühendab 138 miljonit ostjat ja 17 miljonit müüjat enam kui 190 turul üle maailma, pakkudes väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele võimalusi globaalseks laienemiseks ja oma äri kasvatamiseks. Kellele on eBay teenused suunatud?

Turul on tegelikult kaks sihtrühma - ostjad ja müüjad ning eBay töötab pidevalt nendes kahes suunas, et parandada kliendikogemust ja kiirendada ettevõtjate müügivõimalusi. Eelkõige annab eBay väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele võimaluse oma ostjaskonda oluliselt laiendada ning müüa oma kaupu EL-i, Ühendkuningriiki ja USA-sse ning mujale maailma, tavaliselt kohalikust soodsama hinnaga. Rahvusvaheline veebimüük on praegu õitsev ja tõus peaks jätkuma. Prognooside kohaselt on selle aasta lõpuks iga neljas tehing piiriülene.

Ettevõtetele, kes soovivad turuga liituda, on eBayl ainulaadne tugiprogramm, mida praegu pakutakse tasuta ja mis annab tuhandete dollarite väärtuses eeliseid platvormi hõlpsamaks käivitamiseks. Ettevõtjad saavad programmi kandideerida SIIN.

Mitu Eesti ettevõtet tegutseb eBays?

Hetkel on eBays 6000 Eesti müüjat ja see arv on tõusuteel – eelmisel aastal kasvas 96% uute kohalike müüjate arv, kes tegid platvormil oma esimese müügi. Kokkuvõttes leiame, et Eesti on üks lootustandvamaid turge kõigi eBay globaalsete arenevate turgude seas.

Millised on kõige populaarsemad ekspordikategooriad? Miks just need ja kuhu toimub peamiselt eksport?

Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtted on eriti tugevad välismaiste kaupade müümisel sellistes kategooriates nagu elektroonika, autoosad ja tarvikud, kollektsiooniesemed, mood, kodu ja aed. Enamik oste sooritavad USA, Saksamaa, Itaalia, Ühendkuningriigi ja Prantsusmaa kliendid.

Kuidas saab eBay ettevõtjale kasulik olla? Kuidas eBayga liituda ja kui kaua see aega võtab?

eBay peamine eelis on see, et turg pakub väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele juurdepääsu 138 miljonilisele ostjaskonnale. Kuna suurem osa ostjatest asub tugeva majandusega riikides nagu USA ja EL, on neil suur ostujõud ja neil on võimalik soetada Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtete kaupu kohalikust kõrgema hinnaga. eBays registreerimine on üsna lihtne ja ei võta kaua aega – esimeste sammude tegemiseks ja turul müümise alustamiseks kuluks vaid umbes pool tundi.

eBay pakutavad eelised hõlmavad ka usaldusväärsust, mis kaasneb auväärse ja laialdaselt tuntud kaubamärgiga ning mitmete platvormi pakutavate turundustööriistadega müügi suurendamiseks. Teiseks oluliseks eeliseks on tehingute turvalisus nii ettevõtjate kui ka klientide jaoks ning garantii, et ostjate ja müüjate vahelised vaidlused vaatab läbi ja lahendab eBay.

Kas eBay platvormil müümiseks peab olema ettevõtja?

eBays müümise alustamiseks peavad olema tooted, mida saab osta. Kui soovite taotleda eBay tugiprogrammi, mis pakub müüjatele isikliku halduri abi ja muid eeliseid platvormi kiireks alustamiseks, on vaja vähemalt 100 toodet.

Kes võiks kaaluda eBayga liitumist?

Ootame väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid nii uute kui ka vanaaegsete või antiikesemetega. Kui rääkida Eesti müüjatest eBays, siis oleme tähele pannud, et enim toovad tulu sellised kategooriad nagu elektroonika, autoosad ja tarvikud, kollektsionääride meened, mood, kodu ja aed.

Millised on eBay tulevikuplaanid? Kas lähiajal on plaanis midagi muuta?

eBay käib kaasas tehnoloogiliste uuenduste ja arendustega, uuendame pidevalt tööristasid ja funktsioone ning käime ajaga kaasa. Eesmärk on muuta ostukogemus ostjatele kiiremaks ja meeldivamaks ning maksimeerida müüjate kasumit. Näiteks ostis eBay hiljuti ettevõtte myFitment Group of Companies, et täiustada osade ja tarvikute loetlemise kogemust ning aidata veebipõhiseid auto- ja jõuspordiosade ja -tarvikute müüjaid areneda. myFitmenti tehnoloogia ja platvorm pakuvad võimsaid, lihtsalt kasutatavaid ja taskukohaseid lahendusi, mis aitavad ostjatel leida õiged osad õige hinnaga ning võimaldavad müüjatel müüki suurendada ja kulukat tagastust vältida. Kavatseme jätkata oma partnervõrgustiku arendamist ja tuua platvormile kõige tipptasemel tehnoloogiad, et pakkuda kasutajatele parimat kogemust.

Kas eBay aitab ettevõtjat ka toodete turustamisel?

eBay pakub mitmeid tõhusaid tööriistu turuanalüüsiks ja toodete reklaamimiseks, et aidata müüjatel saavutada paremaid müügitulemusi. Teenus Terapeak aitab müüjatel publikut paremini mõista ja otsustada, mida kliendid vajavad. Mõned teenuse funktsioonid on kõigile kasutajatele tasuta kättesaadavad. Konkurentsist silma paistmiseks saab iga müüja kasutada reklaamitud kuulutusi, mis võimaldavad müüja pakkumist otsingutulemustes kõrgemale tõsta ja teistest toodetest silma paista. Lisaks on olemas tööriist Promoted Manager, mis aitab luua oma müügikampaaniaid ja genereerid ostjatele kuponge. Müüjate Hub aitab optimeerida rutiinseid protsesse ja näha kõiki olulisi näitajaid ühes liideses.

Müüjad saavad alati leida parima viisi oma kaupade reklaamimiseks ja proovida valida vajalikku tööriista, kontrollides veebisaiti export.ebay.com, kuhu kogusime kogu kasuliku teabe ja näpunäiteid turul olevate ettevõtete jaoks.

Jaga
Kommentaarid