Teede- ja liiklusalaste uuringute ja arendustööga tegeleva ettevõtte Sirway sillaekspert Sander Sein rääkis, et info silla kohta on erinev, kahjustada võis saada kaks või kolm sildeava. „Ta (silla remont) on keeruline just sellepärast, et need avad ei ole eraldiseisvad. Et kui üks ava katki läheb, siis tegelikult väheneb ka teiste avade kandevõime,“ ütles ta ja lisas, et kuna tekiplaadi osa on pingestatud, siis ühe ava kadumisel väheneb pinge ka teistes.

Seini sõnul tuleks uurida kõigepealt, kui kaugele kahjustused ulatunud on. Kuna pealisehitis kukkus Seini sõnul samuti vette, siis võivad alumised sambad olla samuti kahjustunud. See omakorda tähendab seda, et kahjustada saanud ala tuleb lammutada ja uuesti üles ehitada. „Ma arvan, et jutt käib umbes 100–200 meetrisest lõigust, mis on vaja taastada,“ lisas ta.

Sillaekspert pakkus, et silla remont võib maksma minna vähemalt 35 miljonit eurot saja meetri taastamiseks. „Arvestades ehitusgeoloogilisi olusid seal ja mis konstruktsioonid seal on, et kuna see (sild) maksis 3,7 miljardit eurot, siis arvestades sealt selle väikse osa maksumust ja ehitushindade kallinemist, siis umbkaudu selle kaudu ma tuletasin selle hinna,“ rääkis ta.

Raudtee- ja autoliiklus võivad Seini arvates taastuda kiiremini, aga tema hinnangul on neli kuud minimaalne aeg enne, kui nad rajatise uuesti avatud saavad.

Kertši sillal toimus plahvatus

Eile varahommikul plahvatas Kertši sillal veoauto, mille tagajärjel süttis raudteesillal lisaks kütuserong.

Kertši väina auto-ja raudteesild on ligi 19 kilomeetrit pikk. Venemaa ehitas silla valmis pärast Krimmi annekteerimist ning ametliku narratiivi järgi märkis see Krimmi füüsilist „ühinemist“ Venemaa mandriosaga. Sild avati 2018. aastal.

Teatud määral on liiklus sillal praeguseks taastunud, teatasid Krimmi okupatsioonivõimud. Autodel lubati kasutada terveks jäänud osa.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid