"Hansapangal on WAP sisuliselt valmis," ütles Hansapanga e-panganduse juht Tiit Pekk. "Avamine sõltub sellest, millal on piisaval hulgal töökindlaid aparaate."

Hansapank avab esimeses järgus WAP-il põhinevad infoteenused - konto jääk, viimase kümne tehingu statistika, valuuta- ja aktsiakursid, krediitkaardi vaba jääk.

Peki sõnul on Hansapank operaatoritest kõige rohkem koostööd teinud EMT-ga, kelle WAP-il põhinevad teenused peaksid kommertskasutusse jõudma aprillis.

Peki sõnul on olemas võimalus, et Hanspank ise paneb püsti tööjaama, kuhu kõik võivad sisse helistada. Tänase töökindluse juures eelistab Hansapank Peki sõnul varianti, kus operaatoritel on oma tööjaamad, mida siis pangateenuste andmiseks kasutatakse.

Optiva Panga jae- ja personaalpanganduse direktori Erki Urva sõnul on pank põhimõtteliselt valmis WAP-il põhinevaid teenuseid pakkuma umbes kuu aega pärast seda kui operaatorid on oma WAP-teenuse avanud.

"Tehniliselt see ei ole probleem," sõnas Urva. "Probleem on see, et tarbijaid ei ole, kuna lihtsalt ei ole saada vastavaid telefone."

Esimesed WAP-il põhinevad pangateenused on Urva sõnul eelkõige infopäringud. "Taolisi teenuseid sisse viia on üsna lihtne, otseselt arvelduste tegemine nõuab teatavat kindlust," tõdes ta.

Urva prognoosis, et tulevikus WAP-il põhinevate pangateenuste osakaal kasvab. Tema sõnul on Optiva Panga kontorite võrk suhteliselt väike ja seda ei olegi plaanis suurendada.

"Vaatame rohkem nende klientide poole, kes oleksid telepanganduse kliendid," seletas ta. Tema sõnul on juba praegu umbes 20 protsenti Optiva Panga klientuurist internetipanga kliendid.

Optiva Pangal on juba olemas SMS lühisõnumitel põhinev pangateenus.

Teleteenuste eest Optiva Pank kliendilt teenustasu ei võta, ütles Urva. Kuid näiteks SMS ja WAP teenuste puhul operaatorile makstavad tasud on märkimisväärsed.

Ühispanga avalike suhete osakonna juhataja asetäitja Andres Aarma sõnul avas Ühispank WAP panga eelmisel nädala, pakkudes peamiselt infopäringuid.

Aarma sõnul on eeldus see, et WAP standard areneb edasi ja muutub turvalisemaks.

Aarma sõnul võib prognoosida, et lihtsamate pangateenuste osas kasvab mobiilsidevahendite kasutusaktiivsus panganduses suuremaks kui internetipanga teenuse kasutamine.