Tänasest on Eesti Päevalehe koduleheküljel sarnaselt Äripäevaga uudised reaalajas. Päevalehe peatoimetaja Hanno Tomberg ütles, et ühe kuu kestva projekti külastatavuse põhjal otsustatakse, kas eelkõige lisaväärtusena reaalajas pakutavad uudised end ära tasuvad.

«Kui saame oluliselt rohkem külastajaid, siis jätkame,» sõnas Tomberg. Tema sõnul on internetiväljaande keskmine külastatavus päevas detsembri andmetel 40 500.

Iga päev uus rekord

Mega.ee internetiväravat pakkuva ASi EnterNet Providers juhataja Magnus Hiie ütles, et tänu eelmisel nädalal käivitunud reklaamikampaaniale püstitab mega.ee iga päev külastajate rekordi. Mega külastajate arv on Delfist ligi kümme kordi väiksem. Hiie ei soostunud avaldama prognoositud reklaamikäivet, kuid ta sõnas, et kasumisse sel aastal kindlasti ei jõuta.

Microlinki juhatuse esimees Allan Martinson tõdes, et esimese tulija eelis on suur. «Tema riisub kogu koore, teine saab ka midagi,» sõnas ta. «Ülejäänutele enam ei jätku ja kes praegu teeb, on juba hiljaks jäänud.» Martinson lisas, et see kehtib internetiväravate puhul, sest e-poodidel ja online-versioonidel on arenguruumi veel küllalt.

Delfi internetikeskkonna reklaamikäibeks prognoosib firma 3,5 mln krooni. «Kui arenduskulusid poleks, siis portal ise oleks küll kasumis,» nentis Sombri. «Arenduskuludega koos aga mitte.»

Eesti Telefonile kuulub otsingumootor neti.ee. Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra sõnas, et neti.ee-sse reklaami ei müüda. «Kes tahab ilmateadet näha ja päeva teemal sõna võtta, läheb teistesse internetiportalitesse,» tõdes ta. «Kes tahab vaid otsingut kasutada, tuleb meile.»

Vahtra lisas, et neti.ee pole kasumitootmise teenus, vaid teiste toodete ja teenuste lisaväärtus. Neti.ee pealehekülg avaneb 25 000-l sissehelistajal. Tööpäevadel külastatakse pealehekülge ligi 25 000 arvutist ligikaudu 85 000 korral.

Äripäeva reaalaja-uudistel on üle 6000 registreeritud kasutaja. «Arvestades meie kitsamat suunitlust, on see väga hea tulemus,» ütles Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtov. Interneti reklaamikäibeks on tema sõnul eelarvesse planeeritud 300 000 krooni. «Kuid me ei välista, et turu kiirema kasvu korral võib see tulla suurem,» tõdes Rõtov. Ta lisas, et paberil avaldatava reklaamiga võrreldes on virtuaalreklaamist laekuv tulu siiski piisake meres ehk sajandik.

Ettevõtjal online pidevalt lahti

ASG European Road Transport Eesti ASi sekretär Riina Koppel rääkis, et kuna firmas on kõigil arvutid laual ja kahe maja peale käib vaid kaks eksemplari igast lehest, siis tarbitakse meelsasti ajalehti interneti vahendusel. «Online-uudised on paljudel terve päev lahti,» ütles ta.