Madis: 15:23

Kui tööd mingis kollektiivis (käesoleval hetkel linnavalitsuse) ei klapi või ei saada lihtsalt hakkama, oleks loogiline ise ära tulla. Miks Priit vilba seda ei tee?
Kas ära tulles või lahti lastes on Priit Vilbale ette nähtud jüriotilik kompensatsioon ja kui on, siis kui suur?


Priit Vilba: 14:02
Täna on lootus selles kollektiivis töö siiski klappima saada, kui see ei, õnnestu, on võimalikke variante üsna palju. Kui mul jätkuvalt ei lasta linlastele olulisi projekte teostada, on kindlasti üheks võimaluseks ka ise ära tulla. Ma ei saa mingit kompensatsiooni.

akkin: 15:28
Kui tõenäoline on Teie võit kohtus EestiPäevalehe vastu?
Priit Vilba: 14:03
Päevaleht väitis, et mina tellisin MOB Konsultatsioonidest 400 000 eest konsultatsioone. Tegelikkuses sõlmis linnaplaneerimisamet kaks lepingut konkursi võitja EKE Arikoga kogusummas 246 000 krooni. Kummagi nimetatud töö tegemisel ei kasutanud EKE Ariko alltöövõtjaid.

Kõiki neid fakte arvestades on selge, et Päevalehes ilmunu on kuritahtlik laim ja mina olen oma kohtuvõidus kindel.

Sass Toompuu: 15:43
See oli vist Karl Marx, kes lausus/kirjutas surematu lause: “Võim korrumpeerib ja absoluutne võim korrumpeerib absoluutselt.” Kas olete selle tsitaadi mõlema poolega päri?

Priit Vilba: 14:09
Marxil on vähe väiteid, millega ma päri olen.

Triin: 15:43
Kuidas kommenteerite väidet, et kogu sopp, mis praegu üles keerutatud on, on Isamaa kättemaks selle eest, et Reform ei lase neil rahulikult linna vara Lao sõpradele kantida?

Priit Vilba: 14:10
Ma ei oska seda kuidagi kommenteerida.

Marko: 15:47
Mida konkreetselt on jätnud Teie arvates FC FLORA Lilleküla staadioni ehitamisel tegemata? Kas Teie arvates võib Lilleküla staadionil 2. juunil pidada Eesti-Hollandi mängu?

Priit Vilba: 14:10
Ehitusplaneerimisseadus ja sellest tulenevad nõuded on järgmiseks meile kõigile. Mina küll ei saa mängida head onu ja teha

mingeid erandeid, ükskõik, kas tegu on FC Flora või BC Kaleviga. Tegemist on väga vastutusrikka ehitisega, mis on mõeldud massiürituste läbiviimiseks ja mille lohaka ettevalmistamise korral võivad ohtu sattuda tuhanded elud.

Ehitamine algas eelmise aasta sügisel, kuid ehitusloa andmiseks vajalikud dokumendid esitati alles selle aasta märtsi keskel. Eelarve ei ole läbipaistev, siiani ei ole teada projekti kogumaksumust. Räägitakse neljast-viiest numbrist.

Mis puudutab 2. juuni Eesti-Hollandi mängu, siis — kui FIFA annab loa sellel staadionil mängu läbiviimiseks, oleme me loomulikult nõus.

helmar oks: 15:53
Millal saavad Tallinna teed korda?????

Priit Vilba: 14:26
Teed saavad korda siis, kui meil on võimalus ühekordselt investeerida 2 miljardit eesti krooni ja iga-aastaseks teede korrashoiuks eraldada 400 miljonit. Täna on investeeringud jämedalt 200 miljonit ja teede korrashoiuks samuti 200 miljonit. Vahed on kõigile näha.

Mida ma võin öelda, on see, et lähima viie aasta jooksul peavad korda saama Põhjaväil, Tartu maantee ja Vabaduse puiestee.

Riigiametnik: 17:17
Milline oleks Teie definitsioon sõnale korruptsioon? Mida teha selleks, et ametnikke ei süüdistataks pidevalt korruptsioonis?

Priit Vilba: 14:27
Korruptsioon on ametikoha kasutamine omakasu huvides. Ametnikud järgigu seadusandlust ja ametniku eetikat.

Jüri Kuritäi: 17:40
Miks on linnavalitsuse juhtidel vaja nii palju ametiautosid? Te kõik, eesotsas kivipalluriga armastate endi palka võrrelda mitte Eesti keskmise, vaid linnavalitsejate palkadega arenenud maades. Kas ametiautode kasutamise ulatust ka olete võrrelnud? Kas kojamees Kostjal, kes alustab linnavalitsuse ukseesise lumest rookimist kell 6 hommikul, on ka transport organiseeritud? See oleks ju palju olulisem, et too mees/naine jõuaks õigeks ajaks kohale kui see, kas Jüri Lilly Mõis või Vibra-Vilba on 20 min varem või hiljem ametis? Pealegi, kell 6 hommikul on reaalseid raskusi ka ühistranspordiga. Kas te tõesti paneksite ameti maha, kui peaksite ise oma transportimise eest hoolitsema?

Priit Vilba: 14:27
Mina ametiautoga ei sõida ja pean üldse õigeks, et ametiautod kui nõukogulik pärand kaotataks. Muide, enamikus Skandinaavia riikides ei tea ükski omavalitsus ametiautodest midagi. Seal on täiesti loomulik tava, et linnaametnikud kasutavad ametisõitudeks isiklikku autot.

Koll: 19:13
Kas elu Eestimaal väärib elamist?

Priit Vilba: 14:28
Kindlasti väärib.

Orava partei liige: 19:26
Kui suured peavad teie arvates olema süüdistused riigiametniku vastu, et ta ise tagasi astuks?

Priit Vilba: 14:29
Ma arvan, et alusetud süüdistused sõltumata nende ulatusest ei saa olla tagasiastumise põhjuseks. Poliitikas on suur osa süüdistusi fabritseeritud poliitiliste vastaste poolt ning enamasti ei ole süüdistuste taga midagi muud peale soovi oma vastane saastaga üle kallata. See ei ole põhjus tagasiastumiseks, sest see teeks intrigaanide elu liiga lihtsaks.

Ramses II: 08:48
Kas Priit Vilbal isiklikult on mingeid majanduslike huvisid praegu või tulevikus Saku Suurhalliga? Aktsia optsioon näiteks.

Priit Vilba: 14:36
Minu huvi Saku Suurhalliga seoses on see, et tallinlased saaksid enda käsutusse tipptasemel spordihalli. Ainukeseks isiklikuks huviks halliga seoses võib nimetada seda, et olen ostnud sinna nimelise tooli.

Mart: 09:10
Hr Vilba, kuidas hindate oma tegevust viimase kuu jooksul? Kas te ei arva, et olete käitunud poliitikule sobimatult? Nimelt seoses vibraatori ja nüüdse konsultatsiooni skandaaliga? Ja mis te arvate, miks teid jälitab ühest linnavalitsuse koosseisust teise korruptsioonihõng?

Priit Vilba: 14:37 Inimlikult ei ole see olnud minu parim kuu. Oma kuu aja taguse tasakaalutu käitumise eest olen ajakirjaniku ees vabandanud ja konsultatsioonidealane laim saab lahenduse kohtus.

Millele tugineb teie viimane küsimus, see jääb mulle segaseks.

ETA: 10:52
Teie vastutusalas linnavalitsuses on üles kerkinud palju teravaid probleeme ning Teile on esitatud palju erinevaid süüdistusi. Kas Te ise oma kohast loobuda ei kavatse?

Priit Vilba: 14:38
Poliitikas rünnatakse üksteist nii teravalt siis, kui keegi on kellelgi tee peal ees või kui takistab kellegi huvide realiseerimist. Tänases linnavalitsuses võib teravaid probleeme leida absoluutselt iga abilinnapea valdkonnast. Rünnatakse aga ühte.

Loomulikult on ka minu, nagu kõigi ülejäänud abilinnapeade töövaldkonnas pooleteise aastaga kerkinud esile probleeme ja kõik ei ole sujunud nii kiiresti ja ladusalt, kui soovin. Aga ainus põhjus loobumiseks oleks see, kui mul ei lastaks enam linlaste jaoks olulisi projekte realiseerida.

ETA: 10:54
Väidetavalt soovib ka Reformierakond Teist kui abilinnapeast vabaneda. Kuidas kommenteerite?

Priit Vilba: 14:39
Mina olen hoopis kuulnud, et säärane intriig on käimas ühes teises erakonnas ühel teisel ametikohal oleva inimesega seoses. Reformierakonnas taolisi intriige ei punuta.

Marten: 10:54
Missuguseid võimalusi pakub uus nn “kosmosetehnoloogiline” kaart linnakodanikule?

Priit Vilba: 14:40
See kaart, mida te hellitavalt nimetate “kosmosetehnoloogiaks”, on juba ammu kasutusel taksofonides ja mobiilides. Linnakodanikule muutub selle kaardi kasutuselevõtmise korral sõidu hind oluliselt odavamaks kui praegu. Täna maksab kõige odavam täispilet 7 krooni. Uue süsteemi kohaselt on kõige odavama piletiga võimalik erinevatel liinidel 3.50 eest tund aega sõita ja seda nii bussi, trolli kui trammiga.

Teine asi on paindlikkus. Kui 30 päeva kaart lõpeb kolmekümne päeva möödudes lihtsalt ära, siis uus kaart võimaldab sõita nii kaua, kui kaardi peal raha jätkub.

Linna poolt vaadates on väga oluline ka võltsimiskindlus ning lisaks saame ka informatsiooni reisijate voogudest.

Grupp seltsimehi: 11:33
Kas võite kindlalt väita, et Teil puuduvad kindlad isiklikud huvid seoses Teie juhitava Tallinna ühistranspordi elektroonilise piletisüsteemi projektiga? Kui jah, siis miks seekord selline huvipuudus?

Priit Vilba: 14:40
Võin küll kindlalt väita.

DELFI: 13:54
Miks otsustati eilsel kohtumisel Isamaaliiduga jätkata sama koalitsiooniga? Kas ja kellelt oli teistsuguseid arvamusi?

Priit Vilba: 14:48
Isikkoosseisu alaseid otsuseid eile vastu ei võetud. Üldiselt valitses teisel pool lauda arvamuste paljusus, kedagi konkreetset välja tuua ei tahaks.

DELFI: 13:40
Kas teie nõustuksite olema ühes koalitsioonis Keskerakonnaga?

Priit Vilba: 14:48
Täna kindlasti mitte.

DELFI: 13:45
Miks vallandati Heldur Vahur ning miks sai tema ametikoha Margo Tomingas? Kas väidate, et Heldur Vahur valetab, kui ütleb, et olete seotud Tomingase ning Arvo Sarapuuga?

Priit Vilba: 14:49
Ilmselt mõtlete Heldur Vaherit. Teda on karistatud distsiplinaarkorras ning tema tööga ei oldud rahul Täpset põhjust on ilmselt targem küsida Songissepalt, kuid minule teada olevalt ei saanud ta oma piletimüügi korraldamisega lihtsalt hakkama.

Tomingast ja Sarapuud tunnen mõlemat ja see on ka ainuke side meie vahel.

DELFI: 14:51
Kas võiksite täpsustada väljendit “arvamuste paljusus”? Miks otsustasid Isamaaliit ja Reformierakond siis hoolimata paljudest arvamustest jätkata samas liinis? Ning mida tähendab, et te “täna” ei oleks nõus Keskerakonnaga koalitsioonis olema?

Priit Vilba: 15:04
Üks, härra linnapea arvamus oli minna Keskerakonnaga koalitsiooni. Oli vahepealseid ja ka eitavaid arvamusi. Vahepealne tähendab, seda, et opositsiooni tuleks laiemalt kaasata linnavalitsemisse. Aga seda on ka tehtud, praegu näiteks on kolm komisjoni esimehe kohta opositsiooni käes.

Me ei ole pädevates organites (erakonna juhatus, fraktsioon, üldkogu) Keskerakonnaga koalitsioonimineku teemat puudutanud, seega ei ole me ka pädevad seda otsustama.

Isiklikult arvan, et poliitikas ei ole midagi võimatut. Lähiajal aga see samm siiski võimalik ei ole.

jaak j kaljo: 13:13
Kes koostasid ühistranspordi piletisüsteemi pakkumise riigihanke konkursile (isikud, firmad)?

Priit Vilba: 15:15
Transpordiameti töörühm, kes kaasas oma töösse eksperte firmast Stratum.

jaak j kaljo: 13:15
Iseloomustage, palun, koostööd firmadega MU-Consultants Eesti OÜ ja OÜ Amix Entertainment.

Priit Vilba: 15:16
Praegu lugedes ei ütle need nimed mulle mitte midagi.

mister pähkel: 13:34
Mitu prontsenti Tallinna linna struktuuriüksust e kõrgematest ametnikest on teie hinnangul korrumpeerunud, s.t lähtuvad oma tegevuses peamiselt isiklikest huvidest?

Priit Vilba: 15:16
Mina töötan lootuses, et kõik mõtlevad esmakorras linna peale.

Turbo: 13:36
Miks just Teiega on viimasel ajal nii palju skandaale?

Priit Vilba: 15:16
Sellele küsimusele olen allpool korduvalt vastanud.

Teadja: 14:01
Kui tõenäoline on, et Teie vabastamise järel saab abilinnapeaks Urmas Paet?

Priit Vilba: 15:17
Minu arvates on ta Nõmmel hästi hakkama saanud, aga ma ei näe hetkel vajadust teda abilinnapea koha kontekstis hinnata.

tiku ja taku: 14:19
Kas Teil, hr Vilba, on lisaks kõigele negatiivsele ka midagi positiivset, mille kohta Te võiksite öelda-see on minu tehtud (korda seatud, ellu viidud, jne). Millega Te võiksite kiidelda?

Priit Vilba: 15:17
On palju projekte, mis jõuavad lõpule lähiajal nagu näiteks Saku Suurhall ja Vabaduse puiestee rekonstrueerimine. Kiitmine las jääda linnakodanikele.

ETA: 12:10
Millal hakkate Reformierakonnale oma (skandaalsetest) tegudest aru andma? Voog väitis, et peaksite täna või lähipäevil aru andma.

Priit Vilba: 15:18
Arutame parasjagu päevakorras olevaid küsimusi koalitsiooni algusajast saadik igal teisipäeval. Kindlasti teeme seda ka järgmisel teisipäeval. Tegu on tavalise töökoosolekuga.

Nelli Teataja: 12:02
Kui palju Te raatsite osta vaesematele peredele kaupa (silmas pidades toimuvat heategevuskampaaniat)?

Priit Vilba: 15:18
Kampaania on nii värske, et pole selle jooksul jõudnud poes käia. Nädalavahetusel poodi minnes osalen kindlasti ka kampaanias.