Veel kord Tallinna ühistranspordi sõidugraafikutest - seekord vastupidi

 (71)
Veel kord Tallinna ühistranspordi sõidugraafikutest - seekord vastupidi
Foto: Ilmar Saabas

Mõni aeg tagasi tegi vist Delfi või mingi uuringufirma uurimuse, kui täpselt ühistransport graafikus püsib. Tulemus: enamus hilineb, vähesed täpselt. No juhtub.

Mida aga teha siis, kui buss või troll on graafikust ees?

Täna hommikul, so. 05.01.13, (vaadates eelnevalt netist aja) väljusin koduuksest 10.41 (Koidu peatus, linnast väljuv suund, peatus 50m). Buss (17) pidi peatusest väljuma 10.44. Majast  väljudes nägin bussi juba peatuses seismas, 3 minutit varem! Kuna oli asja Kristiine keskusesse, otsustasin siiski peatuse tulba pealt vaadata 23 liini aegu: väljumine 10.49. Ei olnud tahtmist 8 minutit peatuses passida ja otsustasin ikkagi vaatamata vastikule niiskele tuulele jalgsi minna. Kristiine viadukti all jõudis mulle järele 23 buss, kell oli 10.46, taas 3 minutit varem.

Eile samal marsruudil jõudsin küll peale ja vaata aga vaata, bussijuhi kell näitas ühte aega, tabloo kell teist aega ja minu telefon kolmandat aega. Kodus kontrollisin igaks juhuks CET ja GMT lehekülgedel telefoni kella õigsust - täpne.

Kuidas siis seletada töö juures, miks 15-20 minutit hilinesid (sellised on praegused intervallid)?
Võib ju öelda, et mine siis mõni minut varem peatusesse. Aga kui sõitma peab  ümberistumisega (minul nii on)? Kui samas peatuses on sinu saabuva bussi ja teise lahkuva liini vahe kaks minutit, peaks ju aega laialt olema. Paraku olen alates kevadest vist oma 30-40 korral pidanud ainult lahkuva bussi tagatulesid nägema.

Seotud lood:

Suvel jah, poleks nii hull, hiljaks oled ju niikuinii jäänud, aga talvel -20 ja 15 minutit  passida on ikka ränk. Kõige huvitavam on see, et graafikutega läks asi halvemuse poole siis, kui ühistransport sai oma rajad. Peaks nagu vist vastupidi olema. 

TAK võik oma kellad sünkroniseerida ja kellaaegadest kinni pidada.