Tallinlased on aga pahased: Facebookis on tänase ja eilse päeva jooksul üksteisele saadetud juba lugematul arvul naljapilte bussiradade märgistustest kohtades, kuhu neid siiski loodetavasti ei joonistata.

Delfi palus ka oma lugejatel jagada linnapeale soovitusi, kuidas ja kas üldse peaks Tallinna liikluskorraldust muutma. Toome eredamad arvamused teienigi:

** "Hakakem siis kõik väikebussidega sõitma!"

** "päästeteenistus, tsiklid, ratturid, patrullautod bussiradadele."

** "Õigem oleks Tallinna linnal autojuhtidele luua alternatiivsed teed, mida mööda kesklinna vältida, aga Tallinn on paraku sellise kikilipsu kujuga, et kesklinna vältida lihtsalt pole võimalik ja Järvevana teed alternatiivina kaaluda ei saa. 99% kindel, et 3. septembril (esmaspäev) on autod bussiridadel tuimalt sõitmas."

** "Kõik linnapalgalised hakaku tööl käima ühistranspordiga.Käsukorras.
Igasugune autokompensatsioon juhtidele lõpetada päevapealt.Vajadus midagi kompenseerida puudub, transport on ju tasuta."

** "Jõuga nagu Savisaar ja läbimõtlematult ei saavuta siin mingit muutust positiivses suunas. Sellinne tegutsemine Linnavalitsuse poolt tekitab ainult viha ja vimma. Kõige idiootlikum on see, et hea ja vajalik algatus on suudetud järjekordselt poliitilise kõrvalmaitsega traalivaaliks muuta. Miks sellega ei hakatud tegelema kümme aastat tagasi ja mitte teiste liiklejate arvelt? Vahepeal üritati juba autoga liiklejaid bussidesse suruda Mutlikese "Pargi ja Reisi" projektiga, aga kaugemale kümnete miljonite kroonide tuulde laskmisest ei jõutudki. Praegu üritatakse uuesti, ilma bussiliiklust ümber kujundamata ja lisaruumi loomata lihtsalt sildikesi maha joonistades inimesi bussidesse toppida. See on otseselt Tallinna maksumaksjale jalaga tagumikku andmine. Kõigepealt tuleks alustada analüüsist, kuidas liiklust halvamata ja ühistransporti ümber kujundades see projekt läbi viia, mitte nii nagu praegu tehakse. Sellest tuleb lihtsalt kaos ja viimane nael Keskerakonna kirstukaande."

** "Milleks küsida linnaelanike arvamust? Selleks, et Savisaar saaks siis kõik vastupidi teha?"

** "Kusjuures siiani asi ju toimis: bussidele anti juba päris tihti teed ja oli mingi teatud viisakus. nüüd see kaob, kuna toimub ellujäämismäng ja isegi kõige rahulikuma närvikavaga inimene hakkab sisemiselt märatsema, kui peab passima kitsas ummikus ja aknast paistab kutsuv tühi bussirada."

** "Soovitused:

1. Luua kesklinnast ümbersõiduks reaalselt töötav võimalus. Kuhu on jäänud Põhjaväil? Linna soovitus kasutada Pirita-Mustamäe suunaliseks liiklemiseks Tuukri tänavat, on absurd. See on ühe sõidureaga ja halva pinnakattega tee, mis on kogu aeg umbes ning Paksu Margareeta ülesõit (koos trammitee ja ülekäigurajaga) on suisa ohtlik, rääkimata madalast läbilaskvusvõimest.

2. Kogu selle ümberkorraldusega on ühed enim kaotanud inimesed need, kes peavad Viimsist Mustamäe piirkonda tööle sõitma. Selle marsruudi bussiga sõidu aeg koos ümberistumisega on üle tunni aja (täpsemalt 1h 10 min, pahatihti 1h 30 min). Autoga võttis teekond vana liikluskorralduse ajal circa 50 minutit kuni 1h.

3. Kokkuvõte: kui tahta saada euroopalikuks linnaks, kus autod on kesklinnast välja surutud, tuleb teha sama, mida Euroopas selleks tehakse: mugav, tihe ja puhas ühistransport + kesklinnast ümbersõiduks planeeritud linnaosade vahelised magistraalautoteed autoga liiklejatele, mis küll pikendavad teekonda aga on suure läbilaskevõimega. Lisaks parklad neile, kes tulevad tööle linnast väljast ja kaugematest suburbidest.

4. Riik ja linn peaksid lõpetama omavahelise vastasseisu ja asuma konstruktiivsele koostööle linnajuhtimises. Arvestades Tallinna olulisust Eestis ei peaks Tallinna transpordi ja liikluskorraldus olema vaid linna huvi. Riik peaks Tallinna teedeehitust ja ühistranspordi investeeringuid enam finantseerima, linn lõpetama oma rumalused, demagoogia ja eksperimendid vähegi mõtlevate inimeste arvel.

See praegune korraldus on alafinantseeritud ja halvasti läbimõeldud bardakk. Sellised liikluskorraldusprojektid võtava aega pikki aastaid, sinna kaastatakse linnaelanikke, selleks tehakse simulatsioone ja katsetusi, selleks investeeritakse ümberehitustesse, ühistransporti ja magistraalteedesse. Ühistransport hinnastatakse nii, et see oleks just-just kasulikum kui autosõit, mitte ei pakuta seda kommunistliku dotatsiooni korras tasuta. Piletirahast investeeritakse ühistranspordi korrashoidu.

Selliseid liiklusümberkorraldusi ei teostata piltlikult öeldes vaid bussiradade joonimise hinnaga!"

** "Kõigepealt tuleb ikka teed korda teha, seejärel tuleks teha põhjalik analüüs koostöös teadusmeestega ja samuti tuleks linnaelanikelt küsida, kas neile üldse sobib selline liikluskorraldus. Tasuta ühistranspordi küsitlus ju algelisel ja ebakorrektsel kujul toimus (sihilikult jäeti e-küsitlus tegemata) . Enamusele tundus, et see on linnavalitsuse järjekorde nali:) aga võta näpust. Laulusalmis "peatage Lasnamägi" on võtnud vastupidise käigu - nüüd on Tallinna linna prioriteet-kõik lasnäelaste hüvanguks ja kasvuks. Putinlus vohab täie hooga. Ainuke, mida võiks hetkel teha - on bussid panna trammiteele liikuma."