See on paratamatu, et suurtes lennujaamades läheb teatud protsent kohvreid kaduma.

Meie oleme reisijatele alati meelde tuletanud, et ta arvestaks aega, kui palju ta ühelt lennukilt teisele ümberistumiseks kulub. Igal lennujaamal on teatud miinimumaeg, mis on vajalik ümberistumiseks: Frankfurdis on see 45 minutit, Münchenis 40 ja Helsingis minuteada 35 minutit. Mida suurem on lennujaam, seda pikem on ümberistumiseks kuluv aeg.

Kui inimene arvestab oma reisi planeerides, et tal on kahe lennu vahel piisavalt aega, siis peaks olema ka kohvri kadumise tõenäosus väga väike.

Frankfurdi lennujaam on tohutult suur ja töötajaid, kes tegelevad kohvrite ümberlaadimisega, sadu. Tihtipeale pole nad lennufirma teenistuses, vaid selleks on sõlmitud leping omaette firmaga.

Minu arvates on see veel kindlam süsteem, sest laadija on sel juhul topeltkontrolli all, teda jälgib nii lennujaama turvasüsteem kui ka tema oma firma.

Iga kaotatud kohvri juhtumiga tegeleb lennufirma individuaalselt. Väljamakstav summa oleneb sellest, palju kohver kaalus, aga mitte ainult. Omanik esitab nimekirja, mis tal kohvris oli ja vastavalt sellele saab ta ka kompensatsiooni. Aga mitte rohkem kui 53 saksa marka ja osades riikides - kuhu kuulub ka Eesti - 20 dollarit kilogrammi kohta.

Pilet on leping reisija ja lennufirma vahel ning seal on hoiatatud, et väärtuslikke ja tähtsaid asju ei tohiks pagasisse anda.

Kui inimese kohver on siiski mingil põhjusel läbi otsitud, siis üldiselt seda check-in´is ka talle öeldakse.