Tartlane: Miks tramm, äkki alustaks siiski bussiliinide ja graafikute korrigeerimisest?

 (20)
Tartlane: Miks tramm, äkki alustaks siiski bussiliinide ja graafikute korrigeerimisest?
Foto on illustratiivneFoto: Hendrik Osula

Peagi avalikule väljapanekule jõudev Tartu linna üldplaneering näeb ette trammitee ehitamist. Ühe tartlase arvates peaks enne tegema bussigraafikud korda ja alles siis mõtlema trammitee peale.

Mitte kuidagi pole otsebussiga võimaliks saada arsti juurde.

Variandid:
1. Läbi surnuaia 8 või 18 peale, aga need käivad nii harva ja otseloomulikult korraga, nii et arstiaeg tuleks panna busside graafiku järgi, kui ukse taga molutada ei viitsi.

2. Peatus.ee pakkus kunagi (ei tea, kuidas praegu, pole vaadanud) võimalust sõita 2 või 6-ga viie tänava risti ja seal paarkümmend minutit 8-t või 18-t oodata. Mõistlikum on muidugi FI juurde sõita ja seal 1 peale ümber istuda, aga pole seegi eriti kiire variant, arvestades busside graafikuid.

3. Kõige kiiremini saab bussidega, kui sõita 4-ga kesklinna ja seal 1 või 3 peale saada. Siis kesklinna kaudu linnaosasse, millest lahutab sind vaid üks linnaosa. Jalgsi saab igatahes rutem ja jumal tänatud, kui jalad kannavad ja käbedalt liiguvad, muidu on meil siin arsti juures käimine poole päeva ettevõtmine. Pange 2 ja 6 vana ringi sõitma!

Lisaks, kui töötasin Annelinnas, võis nädalavahetustel töölt koju jõudmine samuti tunniaja pikkuseks protsessiks kujuneda, kui 1 hiljem väljus ja 4-st vaid tagatulesid imetleda sai. Ma siis väga ei kiirustanud, läksingi targu hilisema 3 peale, oodates seejärel poole tunni asemel vaid 10 minutit oma kodubussi. Mis tähendas sama - Tartu suuruses linnas jõudsid koju tund pärast tööpäeva lõpetamist.

Seotud lood:

Äkki alustaks siiski bussiliinide ja graafikute korrigeerimisest nii, et kõigile linnaelanikele normaalne liikumine tagatud oleks? Saan aru Annelinna prioriteetsusest sealse elanike arvu tõttu, aga mis oluline koht on Lõunakeskus, et kõigile peab olema tagatud sinna võimalikult kiire ja lihtne kohale jõudmine? Arsti juurde ja tööle vaadake ise, kuidas saate.

Veel paar näidet. Hiljuti oli vaja külastada PPA-d, kuna interneti teel ei lasknud ID-sertifikaate uuendada. Sain asja paari minutiga aetud, aga arvake ära, kuidas ma kohale ja tagasi koju jõudsin? Ikka jalgsi, mööda Tammelinna lumiseid tänavaid sik-sakitades, kus enamasti pole kõnniteidki. Kuna liigun päris jõudsalt, siis pool tundi sinna ja teine pool tagasi - nagu niuhti käidud!

Kunagi oli vaja maksuametisse minna, aga bussi pidin kesklinnas ootama 25 minutit, kuna üks oli just väljunud ja mitte ühtegi teist sinna kanti vahepeal ei läinud! Oleks ju võinud Eedeni juurde sõita, aga ka sinna olid kõik bussid just startinud, nii et ajaliselt polnud väga mõtet järgmiste peale istuda.

Tagasi tulles olid muidugi jälle nii 5 kui 18 üksteise sabas kesklinna poole vuranud. Kõndisin kesklinna, et 4 peale istuda, kuna Kanali peatuses selgus, et ka 1 on just minema sõitnud.

Üldiselt on Tartu autoomanike linn, Annelinn ja Lõunakeskus. Ostaks ju suure jalgrattateede rajamise tuhinas jalgratta, aga suures kortermajas pole seda kuskil parkida. Palju siin meie kliimas seda sõiduaegagi on. Seega teeks esmalt praeguse linnatranspordi korda!