Sellise sisuga ringkiri hakkas möödunud esmaspäeval SMSi teel välgukiirusel levima ärimeeste ja -naiste seas, kirjutab Postimees.

Üks, kes sellise SMSi sai, oli meediafirma I.R.A. omanik Inga Raitar. “Et mina Euroopaga ise äri ei tee, siis suhtusin hoiatusse rahulikult,” rääkis Raitar. “Sellest hoolimata saatsin selle edasi mitmele ettevõtjast sõbrale ja tuttavale.”

Et see hoiatus pole ainult paljas sõnakõlks, sai kinnituse neljapäeval, kui Raitar kohtus tuttava ärinaisega. Tuntud reisifirma omanikuga, kellele eelmisel õhtul helistas mobiilile arvutifirma OK Communications üks juhte Ott Sarv. Ta teatas, et on registreerinud reisifirma nimega .eu-domeeni ja küsis, kas ärinaine on huvitatud selle omandamisest.

Ott Sarv tunnistas Postimehele, et tegi tõepoolest ärinaisele pakkumise domeen omandada. “Kui keegi ütleb, et see on ebaeetiline, siis on see vaieldav,” lisas ta. “Kui maailmas on näiteks .com-domeenidega kauplemine väga levinud ja leidub palju näiteid, kus suurfirmad on neid ostnud suurte rahasummade eest, siis Eestis on see kõik alles lapsekingades.”

Kui edasimüügiks domeeninime registreerinud inimene saavutab kokkuleppe firmaga, kellele ta seda domeeni pakub, siis on tegemist lihtsa kaubavahetusega või õiguse üleandmisega ühelt teisele, ütleb Eesti ametlik .eu-domeeninimede registripidaja Zone Media OÜ kliendijuht Jaanus Putting.

Samas kui see firma leiab, et sellise tegevusega rikutakse tema õigusi ja tõlgendab seda väljapressimisena, saab domeeninime registreerimist vaidlustada .eu-domeenitsooni peahaldaja EURidi kaudu.