Kui üldiselt saavad müügiinimesed lausest ” Ma ei ole kahjuks huvitatud” või “Tänan pakkumast, kuid ma ei soovi antud toodet osta” aru, siis telefonimüügimaailmas leidub paraku ka selliseid “frukte” kes ei aktseptseeri lihtsalt keeldumist ja kes püüavad sulle sellest hoolimata kasvõi oma “eluhinnaga” toote pähe määrida.

Kui olete viisakalt püüdnud kaubast keelduda ja tundub ,et see ei toimi siis toon siin nimekirjas ära valiku ühes foorumis avaldatud vastustest ehk siis soovitusi ja nippe, kuidas tüütust helistajast lahti saada.

  • Mulle helistavad tihti mingid ajakirja-raamatu-tolmuimeja- signalisatsiooni-jne pakkujad. Peale nende esimest lauset ütlen alati “Tänan, ma ei ole huvitatud.” ja katkestan kõne ega jää ootama nendepoolset teemaarendust. Soovitan samamoodi käituda. Tagasi pole veel keegi neist helistanud. Pole võib-olla väga viisakas, kuid nii hoian kokku nii nende kui enda aega. ”
  • Lihtsa lausega “Head aega ma pole huvitatud”
  • Kui helistatakse mobiilile, siis olen vastanud:” Andke andeks, olen hetkel välismaal ja see kõne läheb mulle liiga kalliks maksma…”
  • Mingi aeg tagasi hakati mu meest peedistama Päevalehest. Igal õhtul ikka mõni neiuke helistas. Mehel viskas ära — kui jälle helistati, hakkas keerutama, et ta ikka ei soovi lehte tellida. Kui oli juba jupp aega keerutanud, tunnistas häbelikult telefonitorusse, et tal on probleem — nimelt ei oska ta lugeda. Neiukesel kukkus, aga suu kinni ja pärast seda pole enam helistatud
  • Mingi aeg töötas see, et kohe kui helistaja oli end tutvustanud ütlesin (imiteerides originaali) “Telefon, millele te helistasite on välja lülitatud või asub väljaspool võrguteenindus piirkonda” ja siis vajutasin kinni.”
  • Üks lihtne ja konkreetne “ei” kõne alguses. Küsivad, kas olete huvitatud, siis vastan kohe viisakalt — “tänan, ei”. Hakkab veel edasi lobisema, ütlen — ma jään endale kindlaks, ma ei soovi ja nüüd on mul muud tegemist, head aega. Ja panen toru ära. Punkt.
  • Minu mees küsib iga pakkumise peale vastu, et “Aga kas teie minu teenust soovite?”, teenus ise on nii spetsiifiline ja kallis, et keegi kunagi ei vaja/soovi ja see EI annab talle suurepärase võimaluse jätkata — mina teie teenust samuti ei vaja ega soovi ja sellega kõne alati piirdubki.
  • Mina näiteks olen neile öelnud, et tulen hea meelega nende toodet vaatama ja et kus seda esitlust näha saab. Selle peale tuleb tavaliselt see jutt, et nad tahaks minu koju tulla esitlust tegema, kuid siis olen konkreetne ja ütlen, et mul on sellised põhimõtted, et võõrad inimesed minu koju ei tule (ka mitte esitlusi tegema), ning, et kui neile mingi muu variant ei sobi, siis jääb ära. Ja senini ongi ära jäänud. Üldiselt respekteeritakse seda, kui ütlen, et ma lihtsalt ei taha enda koju võõraid inimesi.
    Raamatute-ajalehetellimuste jms pakkujatele ütlen, et ma põhimõtteliselt ei osta midagi telefoni teel, tavaliselt ei hakka nad siis mulle ka rohkem jutustama, sest mis nad ikka tühja lobisevad.
  • Mul poeg suhtleb ka kõiksugu telefonimüüjatega suht viisakalt — teatab kohe, et ega ta osta ei kavatse, aga kui müüja tahab, siis võib ta oma toodet pikemalt tutvustada küll — tema Zen kõnekaart kogub rõõmuga boonust. Selle peale tavaliselt lõpetatakse kõne kähku ära.
  • “Tänan, ei” ja toru hargile.
    Ühel korral helistati mulle kohe tagasi ja öeldi mesiselt, et: “Oi, kõne vist katkes”
  • Ära lase neil kunagi langeda pikkadesse monoloogidesse, kui imeline see toode ikka on. Nõudke konkreetsust ja lühilauseid, katkestage tema monoloog konkreetsete nõudmistega (nt. mis teemal te helistate). Kui tead kohe peale ettevõtte/isiku nime tutvustamist, et sind teema ei huvita vasta konkreetselt :” Tänan ei, head päeva — ja pane toru hargile. Korda protseduuri nii palju kordi kui vaja.”
  • Peale seda kui isik on end tutvustanud, ütle “üks moment”, pane toru ilusti telefoni kõrvale ja mine omi asju ajama, küll ta ühel hetkel väsib ootamast ja lõpetab ise kõne. Korda protseduuri nii palju kordi kui vaja
Järgmisel korral kui teile midagi telefoni teel üritatakse kaela määrida kasutage lihtsalt teleturustaja vastast kaitset — printige see näiteks oma telefoni kõrvale ja sealt leiate alati sobiva vastuse kuidas müüjat segadusse ajada ja kõnet lõpetada.

Tegu on A4 suuruse lehega, mida annab välja printida ja millel on toodud erinevad skeemid, kuidas siis tüütust teleturustaja töötajast lahti saada.

Need siin mõned võimalikud viisid, ise usun aga ,et viisakus on parim vahend.

Loo aga lõpetaksin naljaga telefonimüüjatest.
Meile korra ka helistas selline tegelane. Küsis:” Kas puid on vaja?” Mina vastu, et ei ole ning järgmisel päeval oli meie puuriit laiali tassitud.