Arutlused teemal, et tasuta ühistransport polegi tasuta vaid ikkagi maksab inimene selle kinni on suhteliselt mõtetud, kuna ükskõik millise avaliku tasuta teenuse maksab ikkagi kinni maksumaksja.

Leian, et Eesti näol on tegemist siiski ühtse riigina ja ühe piirkonna elanikke teistele eelistada oleks äärmiselt kohatu. Praegune Tallinna ID pileti süsteem on näiteks Tallinnas elavatel mittetallinlastele diskrimineeriv, kuna isik on sunnitud kuupileti eest rohkem maksma. Sama loogikga võiks kehtida ka üldiselt kahene hinnakiri turistidele ja eestlastele.

Need, kes väidavad, et ühistransport muutuks selle tasuta olemise korral asotsiaalsete eluviisidega inimeste ajutiseks varjupaigaks tõenäoliselt eksivad, vastasel korral oleks ta seda juba praegugi. Pileti olemasolu ei takista nn bomžil en ühissõidukis mugavalt sisse seada, kui see peaks siiski juhtuma, on ühissõidukite kasutamise eeskirjas, mis  on sõiduki seinal olemas, ära reglementeeritud standardid teenuse tarbija väljanägemise ja joobeseisundi kohta, mis saavad olla aluseks soovimatute isikute kõrvaldamiseks sõidukist.

Hästi läbimõeldud maksupoliitikaga oleks tõenäoliselt täiesti reaalne rahastada Eestis kogu asulatesisest transpordisüsteemi, nii et see oleks elanikkonnale tasuta. Minul isiklikult näiteks ei ole selle nimel kahju maksta näiteks1% rohkem tulumaksu teades, et vajadusel on mulle garanteeritud tasuta trantsport asulasiseselt. Samas ei ole mul ka kahju, kui see teenus laieneb minu arvelt ka mittemaksumaksjale.