Korobeinik meenutas, et prognoosis juba pool aastat tagasi, et lennukompaniid hakkavad kasutama sotsiaalseid võrgustikke, mille kaudu koguvad meie kohta oluliselt rohkem andmeid. Võrgustikes avalikult saada olevate, kasutajate enda jagatud andmete põhjal saavad lennufirmad pakkuda lennu ajal just neid filme, mis kasutajale meeldivad, soovitada hotelle, mis vastavad tema reisiharjumustele ja pakkuda isegi kõrvalistmeid inimestele, kes sobivad reisikaaslasteks kõige paremini.

„Üleeile saabus minu postkasti kiri KLM-ilt, kes teatas oma uue sotsiaalse võrgustiku käivitamisest. Saidi nimi on Bluenity.com ja selle eesmärk on “avastada oma reisikaaslasi, küsida nende käest nõu ning nendega tuvuda”. Ja mitte ainult lennukis,” ütles Korobeinik Andmekaitse Inspektsiooni konverentsil „Veebikäitumise piiramatu vabadus vs riskid”.

Korobeiniku sõnul avavad suured keskkonnad juurdepääsu oma kasutajate baasile seetõttu, et näevad, et potentsiaalne sünergia on konkurentsiohtudest palju tähtsam.

„Ühel päeval avastad sa oma lemmik internetipoes, et nüüd saad ostude üle arutleda oma sõpradega sotsiaalsetest võrgustikest. Ja et sinu mobiiltelefoni ilmuvad ka sinu kontaktide värsked pildid erinevate saitide kontodelt,” rääkis Korobeinik.

Ent see kõik on Korobeiniku sõnul “web 2.0”-i sünnitis, mis tähendab, et suurem osa andmetest on struktureerimata ja nende ristkasutamiseks peavad andmete omanikud palju vaeva nägema. „Tulekul on aga juba web 3.0, mida interneti looja Tim Berners Lee nimetas “õigeks internetiks”. See on niinimetatud “semantiline veeb”, mis sisaldab struktureeritud andmeid ja mille sisust saavad aru ka arvutid,” selgitas Rate.ee looja.