“Toivo Maimets üllatab meid ikka ja jälle,” kirjutab Lauri Leesi Postimehes. Maimets kirjutas 29. novembri Postimehes õpilaste arenguvestlustest, mida tuleb dokumenteerida, neist ette teatada, protokollida jne.

“Püha müristus!” hüüatab Leesi. “Kõik see, millest jutt käib, toimib ju Eesti koolis juba papa Jannseni ajast peale ilma igasuguse propaganda ja bürokraatiata. Eesti õpetaja tunneb oma klassi, sündsuse piires on tal ka ülevaade lapse kodust.” Leesi koolis on 756 õpilast. Aastas on 175 õppetööpäeva. Lihtne matemaatika näitab, et Leesil tuleb päevas viibida 4,32 õpilase “ülekuulamisel”. Lapsevanem jõuab kooli enamasti pärast kella18. Poolteist tundi läheb jutu peale ikka ära. Nii et oma kuus tundi kulub iga päev pärast kella kuut.

Siit siis Leesi küsimus: kui mitu miljonit krooni planeerib minister arenguvestluste juurutamiseks 2004. aastal? Tegemist on ju pesuehtsa ületunnitööga.

Leesi tähendab, et Eestis räägitakse ikka millestki muust, kui ei taheta rääkida põhilisest, nüüd siis arenguvestlustest. “Kuna õpetajate palgad ei tõuse (palgafondi 12% tõus eeldab palgatõusu, mis ei hüvita uue aasta inflatsiooni), tuleb kähku välja mõelda mingi trikk, millega rahva tähelepanu kõrvale juhtida.”

Trikk ongi juba leitud: loodrid enam klassi kordama ei pea, nad lähevad edasi järgmisesse klassi ning neist moodustatakse lollide klass. “Ja lollid on ikka agaramad kui targad,” resümeerib Leesi.