Mihhail Kõlvart: sisekontroll Porto Franco tehingus probleeme ei näe. Tehingu hinnaalandus tuli linna kasu tõusmisest
(139)Eesti Päevaleht kirjutas, kuidas Tallinn küsis kuriteokahtlustuse tõttu vahi all viibivalt ärimehelt Hillar Tederilt Porto Francole vajaliku maatüki kasutamise eest algul mitu korda kõrgemat hinda. Teder sai lõpuks tehingu üle poole miljoni euro võrra soodsamalt.
Nädala jooksul on linna sisekontroll Kõlvarti sõnul asjaolusid selgitanud ja tuvastanud, et mingit kriminaalset sekkumist selles tehingus ei olnud.
Teelõik, milles korruptsioonikahtluses räägitakse, on linna maal. "Seda me soovimegi kasutada avalike huvide täitmiseks. Selline tingimus oli ka seatud, et servituut on antud tee ehitamiseks lisatingimustega, et autod lähevad maa alla. Nagu aru saate, on maa alla ehitamine suur lisainvesteering. Samuti on lisainvesteering maa peale ehitatav promenaad. Loomulikult mõlemad tingimused olid seatud just avaliku huvi rahuldamiseks, mis on ka linna huvi," ütles Kõlvart.
Arendaja sai Kõlvarti sõnul kohustuse investeerida ja maksta selle kõige eest. Kõlvart rõhutas, et selliseid asju hinnates ei saa lähtuda turutingimustest. "Arutati, missugust metoodikat tuleb rakendada, et hinda välja selgitada," selgitas Kõlvart.
Metoodikas, millega oleks määratud teelõigu hinnaks ligi 800 000 eurot, käsitleti teelõiku kui ärimaad, kuhu arendaja saaks ärihooneid ehitada. 300 000-eurone hind tähendas, et teelõiku tuleb transpordimaana käsitleda, mida ka tehakse.
Kuidas kujunes hind? Kõlvart selgitab, et kõrval oli samalaadne arendus, kus oli maa sama hinnaga. Sellele arendajale oli samamoodi antud maa tee ehitamiseks. Tolle servituut oli seatud kinnisvarabüroo eksperdi valemi alusel, mistõttu Porto Franco tehingu jaoks polnud vaja eraldi ekspertiisi tellida.
Linnasekretär ei näe samuti probleeme
Tallinna linnasekretär Priit Lello selgitas Delfile, et servituudikorraldus on kooskõlas linna varasemate korraldustega, mis puudutavad kõnealuse piirkonna arendamist ja kokkuleppeid arendajaga.
"Korralduse eelnõu koostas linnavaraamet koostöös teiste linnaasutustega. Korralduse andmise aluseks on kohaliku omavalitsuse korralduse seadus, võlaõigusseadus, asjaõigusseadus ja haldusmenetluse seadus," lausus Lello.
Kui tavapärane on aga parkimiskohtade arvu suurendamine 138-st 242-ni? Lello selgitas, et parkimiskohtade arvu suurendati, et anda need tulevikus ööpäevaringsesse avalikku kasutusse, mitte eraomaniku enda kasutusse. "Detailplaneeringus kavandatud parkimiskohtade arvu ei ole ületatud," kinnitas Lello.
Kas linn oleks pidanud tegema kogu selles protseduuris midagi teisiti, seda pole Lello sõnul põhjust arvata enne sisekontrolli või politsei uurimise lõpetamist. Sisekontroll vigu ei leidnud, seega jääb üle oodata uurijate järeldusi.