2015. aastal esitati Volkswagenile süüdistus USA heitgaasitestide petmises. Selgus, et Volkswageni sõidukid, kuid ka mitmete teiste autofirmade masinad kandsid petutarkvara, mis valetas heitgaaside koguse vähemaks. 2016. aastal toimusid Volkswagenil ning Freeh’l läbirääkimised, et VW palkaks Freeh end USAs esindama. Siiski läbirääkimised ei õnnestunud, sest Freeh küsis tasuks 15 miljonit dollarit ning lisaks veel kümme protsenti autotootjal Freeh abil säästetud rahast.

Freeh asus pärast ebaõnnestunud läbirääkimisi hoopis VW ostnud inimeste poolele. Freeh pidi andma eksperdina kohtupingis tunnistusi. Täpsemalt pidanuks Freeh kõnelema, kuidas VW makstud 2,8 miljardi dollari suurune trahv oli liiga madal. VW aga väitis, et mehe tunnistus oleks põhinenud infol, mille ta sai teada läbirääkimiste raames, kui pakkus end firma esindajaks.

Tänavu veebruaris keelas kohus Louis Freeh’l tunnistada Volkswageni vastu.