Maanteeameti strateegilise planeerimise osakonna juhataja Erik Ernits ütles ERR-ile, et kuigi maanteeametis peeti mõju pigem keskpäraseks, siis näiteks liiklusohutusele spetsialiseerunud teadlaste grupi Nordic Traffic Safety Academy hinnangul on 13-protsendine mõju täiesti korralik.

Ernitsa sõnul võib uuringu ja ekspertarvamuste põhjal öelda, et kiiruskaamerad on vajalikud ja neid tuleb Eesti teedele pigem juurde.

"Seda ütlevad liiklejad ise ka, et liiklusjärelevalvet, kiirusjärelevalvet on vaja. Politsei ressurss on piiratud, inimjõuga pole võimalik (kogu) järelevalvet teha," lausus ta.

Patrulle endiselt vaja

Mullu Tallinna-Tartu maanteel maanteeameti ja politsei koostöös läbiviidud kiiruskäitumise eksperimendist tuli välja, et politseipatrullidel on liikluskäitumisele tuntav mõju – kuni kilomeetri ulatuses patrullist sõitsid juhid piirkiirusega või aeglasemalt. Mida kaugemale politseipatrull jäi, seda vähem piirkiirust järgiti.

Kuigi kiiruseksperimendi puhul polnud tegu teadustööga ja põhjapanevaid järeldusi pole sellega kogutud andmetelt veel tehtud, siis Ernitsa hinnangul ei tohi patrulle liiklusjärelevalvest ära kaotada.