"Ma ei saa nõustuda ajalehtede liidu seisukohaga, et linnade ja valdade lehed "solgivad" reklaamiturgu. Pigem võib tekkinud vaidluste taga näha meediakontsernide, eelkõige AS Eesti Meedia tugevat lobitööd oma positsiooni hoidmiseks ja ärihuvide tagamiseks maakonnalehtede meediaturul," ütles Toobal. Ta lisas, et valdade ja linnade ajalehed on sattunud ühiselt ja teenimatult meediakontsernide kriitika alla, sest mitmed neist on jõudmas oma kvaliteedilt järele maakonnalehtedele.

Toobal märkis, et munitsipaalmeedia ja maakonnalehed on reklaamiturul piisavalt erinevad, et mitte teineteist segada. "Omavalitsuse ja kogukonna keskne informatsioon ei konkureeri maakondliku ulatusega informatsiooniga ning sellele kui probleemile viitamine on ebaõiglane. Peeglisse tuleb vaadata meediakontsernidel ja järele mõelda, kas maakondlikesse väljaannetesse on piisavalt investeeritud, et suudetaks pakkuda lugejale kvaliteetset ning päevakajalist toodet," toonitas ta.

Toobal sidus munitsipaallehtede teema ka vaesuse ja rahvastiku kahanemise küsimusega. "Seda, et maakonnalehtede tellimuste arv pidevalt läheneb, ei saa ajada munitsipaalmeedia süüks – ajalehtede tellimine on inimeste jaoks kallis ning tihti ei paku need nii olulist informatsiooni, et selle peale tingimata raha kulutatakse. Oma osa on loomulikult ka rahvastiku vähenemisel. Kui ikka igal aastal Eestist Haapsalu linna jagu inimesi lahkub, siis mõjutab see ka ajalehtede läbimüüki," leidis ta.

"Erameedia ei arva linnade ja valdade ajalehtedest kuigi palju, mida näitab selgelt see, et neid ei taheta Ajalehtede Liidu liikmeteks. Kui seda suhtumist muudetaks, siis laieneks ka munitsipaalmeediale väga otseselt nii Eesti ajakirjanduseetika koodeks kui ka Pressinõukogu sekkumise võimalus," ütles Priit Toobal.

Eile toimus riigikogus kultuurikomisjoni ja põhiseaduskomisjoni ühine arutelu, mille käigus analüüsiti omavalitsuste rahastusega ilmuvate ajalehtede konkurentsieeliseid. Arutelul leiti, et munitsipaallehtedel oleks vaja eneseregulatsiooni, kuna mõnikord kipuvad need kohalike omavalitsuste raha eest võimulolijatele sobivat sõnumit edastama.