Kuude kaupa katkematult kestev jäämurdmine on koormav füüsiliselt, aga eriti vaimselt, sest laevas on tugev müra ja vibratsioon, selgitas laeva endine elektrik Mati Seeberg "Pealtnägijale", kirjutab ERR Uudised.

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide sõnul abistas jäämurdja eelmisel hooajal umbes 300 laeva, samas kui tunamullu oli see arv 47.

Seda suurem oli meeste meelehärm pärast 91 päeva väldanud võitlust ja miljardiliste kaubavoogude käigus hoidmist, kui nad nägid mustvalgel oma töötasu. "E-mailiga tulid kaptenile palgalehed ja siis me hakkasime kokku lööma, et asi on ikka väga, väga vilets. Et selle raha eest peame siin nagu orjad töötama," meenutas Seeberg.

Kui Tarmo seisab kai ääres, jookseb meeskonnaliikmetel põhipalk, kui laev läheb merele, lisandub põhipalgale merepäevade tasu. Ja kui algab jäämurre, makstakse merepäevade tasu topelt.

Märtsi palgateatisel seisis elektrik Mati Seebergil töötatud päevade arvuna 23, ehkki ta viibis merel ja töötas kõik 31 kalendrikuu päeva. Seega kaheksa päeva olid justkui kadunud. Sama viga oli ka teistes kuudes.

Andrus Maide sõnul on meremeestele palgad arvestatud vastavalt VTA palgajuhenditele ja vastavalt ametis kehtestatud korrale.


25 aastat merd kündnud Seeberg leiab, et meremehi peetakse põmmpeadeks ja VTA pettis läinud jäämurdeperioodil iga Tarmo meeskonnaliiget keskeltläbi 1000 euroga.

Solvunud Seeberg pani juuni keskel lahkumisavalduse lauale.