Riho Tänak politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonnast ütleb, et ka viimane teemanädal kinnitas ohtlikku trendi, kus juhid ei pea kinni neile kehtestatud puhkeaja nõuetest. „Pidev väsimusseisund võib kergelt viia olukorrani, kus juhil tekkib n-ö mikrouni, mille jooksul juht ehk isegi ei taju uinumist, kuid tegelikult liigub 40-tonnine veok sel hetkel täiesti kontrollimatult, läbides maanteekiirusel sekundiga umbes 25 meetrit.“

Näitena tõi Tänak Harjumaal Vaidas paari tunni jooksul peatatud viis sõiduautosid vedanud veokit, mille juhid polnud nõutud ulatuses puhanud. Sarnase veokiga õnnetus oli alles septembri lõpus, kui uute sõiduautodega veok Lõuna-Eestis kraavi sõitis. Seekord kontrollitud viis veokit pandi tee äärde seisma ning edasisõit võis jätkuda alles peale nõutud puhkeaja täitumist.

Kokku peatas politsei eelmise nädala jooksul 431 raskeveokit, millest ca kolmveerand olid Eesti päritolu. Vastutusele võeti 98 autojuhti. Kõige enam, 45 juhul esines juhile kehtestatud sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumisi, 28 sõiduki puhul ületati sõidukile lubatud normkaalu, sõidumeeriku kasutamise nõuete rikkumisi avastati 15 ning 13 juhul oli tõsiseid probleeme veoki tehnoseisundiga.

Ohtlike rikkumistena avastati ka kolm alkoholijoobe tunnustega veokijuhti ning üks juhtum, kus sõidumeeriku andmete manipuleerimiseks kasutati magnetit.

„Magnetiga tahhograafi manipuleerimise korral blokeeritakse veoki juhtajusse minevad signaalid. Sellega häiritakse kõiki veoki elektrooniliselt juhitavaid seadmeid ja muudetakse veok pidurdamisel juhitamatuks,“ rääkis Tänak. Tema sõnul tegi juhtumi eriti ohtlikuks asjaolu, et magnetit kasutati kütust vedaval veokil.

Tänavu veebruaris toimunud sarnase teemanädala raames kontrollis politsei kokku 622 raskeveokit ning vastutusele võetud 90 juhist 53-l oli probleeme just sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmisega. Sõidukite tehnoseisundis avastati puudusi 30 juhul ja sõidumeeriku kasutamise nõuete rikkumisi oli 16.