Laevad jõudsid reostuse piirkonda kolmapäeva õhtul ning peaksid täna/neljapäeval soodsate jääolude korral koristustöid alustama, kirjutab Eesti Päevaleht.

Piirivalve reostustõrje jaoskonna ülema Silver Vahtra sõnul võttis SYKE oma algatusel enda kanda kõik kohale saadetud laevade ning päästeüksustega seotud kulud.

Näiteks Hylje rentimine läheks Vahtra andmetel ööpäevas maksma 15 000 eurot ehk ligi veerand miljonit krooni. Seili rendihind oleks sama suur. “See tähendab Eestile väga suur toetust,” märkis Vahtra. Tema jutu järgi on soomlased ennekõike huvitatud talvistes jäätingimustes reostuse likvideerimise kogemuse saamisest.

Kolmapäeval teatavaks saanud reostusproovide esialgsed analüüsitulemused näitasid, et Vaindloo saare ja Pärispea poolsaare lähedusest võetud proovid ühtivad ning mõlemal juhul on tegemist raske kütteõliga sarnaneva naftaproduktiga, mis on suure tõenäosusega pärit ühest allikast.