Sooviks oli midagi konkreetset ära teha Eesti elu, sh hariduselu edendamisel. Minu poliitikukarjäär sai alguse EV haridusministri ametkohast 1995. aastal, kui Eesti, sh meie haridus alles otsisid oma teed rahvusvahelisse ühiskonda integreerumiseks. Meenutuseks selle aja kohta niipalju, et minu hariduspoliitilises ettekandes 1995, millest sai peaminister Tiit Vähi ettekande „Olukorrast riigis“ lahutamatu osa, esitati esmalt EV hariduspoliitika põhieesmärgid, põhimõtted ja ülesanded, sh ka regionaalsete kolledžite idee. Mitmed nendest eesmärkidest, sh ka regionaalsed kolledžid, leidsid veidi hiljem praktilise väljundi.
Pärast seda töötasin mõned aastad Tallinna abilinnapeana, kureerides kogu „pehmet“ valdkonda, sealjuures haridust. Viimased 12 aastat olen olnud riigikogu liige, neist neli aastat töötanud riigikogu asejuhatajana ja neli aastat kultuurikomisjoni esimehena. Paralleelselt olen jätkanud akadeemilist tegevust, mõned aastad tagasi Tallinna Ülikooli professorina, viimased aastad põhiliselt koolijuhtide täiendusõppe kursustel. Oma põhihariduselt olen matemaatik/matemaatika õpetaja, lõpetanud Tartu Ülikooli.
Kui mulle 2010. aasta lõpus uuesti tehti ettepanek kandideerida Tallinna Ülikooli rektori ametkohale, siis mõtlesin üsna pikalt ja põhjalikult. Lõpuks andsin nõusoleku.
Olin poolt- ja vastuargumendid väga tõsiselt läbi kaalunud. Tõepoolest! Parajalt on kogunenud kogemusi, sh ka läbirääkimiste ja koostöökogemusi riigi ja linna juhtimise tasandil. Miks mitte rakendada neid Tallinna Ülikooli arendamisel. Teisalt tundsin, et ka riigikogus on aeg justkui otsa saanud, sest riigikogu pole enam see, mis ta oli 15 või 10 aastat tagasi. Taasiseseisvumise alguses oli poliitilist vastutust maa saatuse pärast rohkem. Riik otsis oma teed. Teadmisi oli vähem, kuid vastutust rohkem. Praegu on tõusnud puhtpoliitilise trügimise ja lihtsalt ärategemise ning „diilitamise“ osakaal. Riigikogu ei nõua enam oma üksikutelt liikmetelt erilist kvalifikatsiooni. Akadeemikud on samas hinnas keskharidusega poliitikutega.