Nimekiri neist ettevõtetest ja festivalidest on pikk: Elion, Eesti Nukuteater, kohvik Moskva, Kehrwieder, Eesti Draamateater, Club Hollywood, Club Tallinn, MTV Eesti, PÖFF jne.

Ka suur osa noorsootöö infost jõuab asjaosalisteni Orkuti ja MSNi kasutajanimede taga olevate linkide või blogides välja hõigatu vahendusel.

Orkuti kaudu PÖFFile vabatahtlikuna tööle saanud keskkooliõpilased Ursula Ilo ja Oliver Aas peavad suurt hulka noori koondavaid suhtluskeskkondi igati popiks, kasulikuks ja tänuväärseks.

““Elame ikkagi infoajastul, kus meedia ja suur osa infost on kolinud just veebi. Selliste suhtluskeskkondade kaudu sondeeritakse pinda. Uudised ja info saab kõige kiiremini kätte netist,” selgitab Oliver, miks tuleks noortel endale Orkutis konto teha.

Mõlema noore kinnitusel tasuks firmadel selle keskkonna kaudu pakkumiste levitamist jätkata. Muidugi tuleks jääda hea maitse piiridesse, sest on töid ja tegemisi, mille kohta sellistes kanalites info levitamine tunduks veider ja paneks kulmu kergitama.

“Orkuti kommuunid koondavad kindla grupi inimesi, kes viitsiksid, tahaksid ja tunneksid pakkumiste vastu huvi. Sealt on suur lootus leida endale õigeid inimesi,” nendib Ursula. Ka Oliver on kindel, et popid suhtluskanalid, mida noored pidevalt kiikavad, edastavad infot kiiremini ja paremini kui näiteks ajalehed. Töökohta otsides kiikaks Oliver isegi huvipakkuvamad kommuunid läbi.

Et tööandjad keskkonna noorte tausta uurimisel aluseks on võtnud, on Ursula ja Oliveri meelest suhteliselt nigel variant: “See tundub privaatsuse rikkumisena. Samas on inimene selle profiili sinna üles pannud ja peab arvestama võimalusega, et seda võib vaadata ka tööandja,” nendib Oliver.

Ka Ursula leiab, et see ei anna töötajast terviklikku pilti ja võib sootuks vale mulje jätte: “Tööl on inimene ikkagi hoopis teistsugune kui antud keskkonnas sõpradega suheldes. Samas peab inimene tõesti arvestama, et kõik, mis on netis, on avalik.”

Kommentaarid

Sophie Dragunevitš, juhataja, Tallinn Traveller Info:
“Enamik inimesi, kes Tallinn Traveller Info telgis tööl on, said tööpakkumisest teada Orkutist. Saatsime meilid mitme kommuuni kaudu laiali ja saime ligi 60 sooviavaldust. Infoedastuskanalina on Orkut tegelikult päris asjalik.

Noorte profiile oleme keskkonna kaudu vaadanud, aga ei ole nende peale lootma jäänud, sest ühtegi internetivärki ei saa ju lõpuni usaldada.

Tegime ikka intervjuud ja koolitused.”

Kristin Rammus, Tallinna noorte infokeskuse infotöötaja:
“Orkuti kaudu olen saatnud noortele informatsiooni kaks või kolm korda. Aktiivselt jälgivad noored ka Rate’i üles pandavaid bännereid ja infot.

Orkuti plussiks on kindlasti suur kontaktide hulk, miinuseks aga see, et tihtipeale teeb tööandja selle kaudu eeltööd ja tutvub enne uue noore töötaja tööle võtmist tema taustaga.

Olen ka ise väga paljudest üritustest selle keskkonna kaudu teada saanud. See on väga tõhus infoedastusvahend.

Töökuulutused on ka näiteks MSNi keskkonnas väga popid: märkusi “otsin tööd” ja “pakun tööd” on seal palju. Ja muidugi ka blogid. Olen ise saanud blogi kaudu päris mitu tööpakkumist.”