Muidugi on mugavam oma ostude eest plastikkaardiga tasuda kui rahakotist näpuga sente taga ajada, et täpset raha leida. Sente koguneb rahakoti põhja ikka õudselt palju ja nendega arveldada on tõeliselt tüütu. See on üks põhjuseid, miks inimesed pangakaarti sularahale eelistavad.

Pangakaardi miinuseks on aga see, et pangal on ülevaade sinu finantsseisust ning ei saa täiesti kindel olla, et ta seda salajas hoiab. Samuti ei tea paljud inimesed, kui suure osa saavad pangad kaardimakse puhul kauba hinnast. Sellepärast ongi meil hinnad nii kallid, et pangad ka ikka oma jao saaksid. Õigem oleks tegelikult öelda: et kaupmehed ka ikka oma jao saaksid, sest pank saab kaardimakse puhul kauba hinnast ikka üsna suure osa.

Mõnes riigis oleneb kauba hind sellest, kas maksad kaardiga või mitte. Muidugi on sularahaga makstes poe külastajal sellises riigis eelis. Kaupmees saab kogu raha endale (väljaarvatud käibemaks), klient maksad vähem ja pank ei saa midagi. Poodnik ei pea oma hinda lakke tõstma, et ära elada. Eestis see nii ei ole. Võibolla oleks hea mõte samasugune süsteem ka meie kodumaal rakendada, et kaardimaksetele lisatakse see protsent mille kaupmees on sunnitud pangale maksma, siis võibolla inimesed mõistaksid, kui palju pangad võidavad, kui poe külastaja oma pangakaarti kasutab.

Pealegi ei asenda sularaha miski, kui kaardimakseid teha ei saa. Pangakontoritest saab küll häda korral raha välja võtta, kuid mine tea, kas sul juhtub pangakontor vajalikul hetkel lähedal olema. Natuke sularaha tuleb alati enda ligi hoida. Kaardimaksed ei ole veel nii usaldusväärsed. Sellised juhtumid, kus kaardimaksete süsteemis on rike, pole midagi nii harvad.

Poes ka ikka vahel pangakaart vigurdab. Ei taha korralikult oma kohust täita. Ei ole see elektroonika nii kindel midagi. Kindel raha on ikka see, mis sul on kodus või taskus. Ka pangad võivad pankrotti minna. Kõike võib juhtuda. Parem ikka varblane käes kui tuvi katusel.

Ebameeldiv on veel see, et inimesed muutuvad üsna närviliseks, kui kaardimaksete süsteemis rike on ja kõik viha valatakse klienditeenindajate peale. See pole ju ometi nende süü, et kaardimakse süsteemis mingi rike on. Olin kord järjekorras päeval, kui minu ees oleval kodanikul polnud kahjuks sularaha kaasas ning juhtus olema just kaardimakse rikkeaeg. Küll ta sõimas ja vandus. Minul õnneks oli raha taskus.

Ma soovitan hoida natuke sularaha alati rahakotis tagavaraks. Siis pole vaja taaskordse rikke ajal taas kõik viha klienditeenindajate peale välja valada ja ost saab ka tehtud ilma viperusteta. Plastkaart pole veel nii täiuslik, et seda tasuks kasutada. Rikkeid esineb liiga tihti.