Luup koondab kolme kuu jooksul neli ajakirjanikku, alles jääb kuus, ütles reedel BNS-ile Eesti Ajakirjade Kirjastuse (EAK) peadirektor Üllar Jaaksoo.

Töötajate arvu vähendamine on Jaaksoo sõnul tingitud eelkõige sellest, et Luup jätkab ka edaspidi ilmumist kaks korda kuus, mitte igal nädalal, nagu varem kavandatud.

Reklaamiturg pole teisel poolaastal teinud oodatud tõusu, selgitas Jaaksoo. Seetõttu pole mõtet ka ajakirja ilmumistsüklit tihendada ja säilitada kümmet põhikohaga ajakirjanikku, lisas ta.

Luubi peatoimetaja Peeter Ernitsa sõnul on kavas rohkem kasutada kaasautoreid.

Jaaksoo sõnul oleks ajakirjade reklaamituru olulise tagasimineku tõttu Luubi ilmumissageduse suurendamine majanduslikult liiga riskantne.

EAK-i äriplaani järgi pidi Luup hakkama ilmuma alates septembrist igal nädalal, see plaan lükati aga edasi järgmise aasta esimesse kvartalisse.

Nüüd on EAK otsustanud jätkata Luubi kirjastamist ka uuel aastal endises ehk kahenädalases tsüklis. Ajakirja Luup tiraa? peaks järgmise aasta esimese kvartali jooksul kasvama kuni 15.000 eksemplarini, ennustas Jaaksoo. Kontsern Eesti Meedia, kuhu Luup kuulub, sai üheksa kuuga 33 miljonit krooni kahjumit.

Enamuse kahjumist on kontsernile, mis on ajalehtede Postimees ja Sõnumileht, Ajakirjade Kirjastuse ja viie maakonnalehe omanik, andnud ajalehed Postimees ja Sõnumileht. Kahjumit toovad kontsernile ka ajakirjad Tervis, Stiina ja Luup.

Uude aastasse kavatseb Eesti Meedia minna kokkuhoiupoliitikaga, mis on muu hulgas kaasa toonud nädalalõpuväljannete sulgemise ja ajakirjanike koondamise.

Eesti Meedia kulub 92-protsendiliselt Norra kontsernile Schibsted.