Lugejad: pensionäridel ID-kaardist ei piisa, kirjalikud selgitused bussides ei aita, kaardimüüjad rohelist kaarti vajalikuks ei pea

 (23)
Tallinna uued bussid
Tallinna ühistranspordi validaatorFoto: Eero Vabamägi

Tasuta ühissõidukitega, mis neli aastat tagasi poliitilisi kirgi küttis, ollakse Tallinnas juba sedavõrd harjund, et priisõidureeglitele on hakatud lihtsalt vilistama. Ei viitsi pealinlane enam rohelise kaardiga validaatorit nühkida ja pahandab südamest, kui kuuleb, et ka validaatori-jänesed saavad trahvi, kirjutab tänane Õhtuleht. Delfi lugejad jagavad samal teemal oma muresid-arvamusi.

"Mina ei ole Tallinnasse sisse registreeritud ja ei ela Tallinnas. Siin elavad minu lapsed ja loomulikult sõidan neile aeg-ajalt maalt külla. Kuna minu vanus on ligi 70 aastat, siis bussis oleva juhendi järgi on bussisõit mulle tasuta. Tallinna bussijaama müügipunktist minu palvele roheline kaart muretseda vastati, et minu vanusel reisijal peab linnas bussiga sõites ennekõike olema esitamiseks ID-kaart kinnitamaks minu tasuta sõitmise õigust. Tallinnas mitte-elavale ja linnaliinibussi reisiteenust kasutavale reisijale ei ole vastavat kaarti ette nähtud. Taolist vastust olen mitmel korral müügipunktist oma palvele saanud. Olen pika elu Eestis ära elanud ja mind pole kordagi seaduse vastu eksimise eest tulnud karistada. Kuidas peaksin nüüd toimima, et enne surma mitte kurikaela staatust külge saada, ma ei tea. Bussis vastav kirjalik juhend seda selgitada ei aita," on üks reisija nõutu.

"Kui oman tallinnlase sissekirjutust ja käin tööl Tallinnas mulle võimaldatud "tasuta" transpordiga (maksude pealt kinnimakstud, aga mitte enamuses minu, vaid ülejäänud Eesti inimeste toetusel), siis ma igal juhul PEAN andma oma liikumise kohta andmeid valideerides kaardi? Muidu lausa karistatakse trahviga. Samas, on asjapulkade poolt mainitud, et "mitte midagi kasulikku saadud andmetega ei tehta". Tõepoolest, veidi raske ainult sisenemisel saadud infoga transpordigraafikut parandada jms, lisaks suur osa inimesi, kes peaks valideerima, ei tee seda (mina nt pole viimase 2a jooksul Õismäe/Mustamäe liinidel sõites mupot kohanud) + pensionärid (suhteliselt suur osa sõitjatest, kes ei ole kohustatud valideerima). Milleks siis üldse see jant ja jaht mitte-valideerinud töölkäivale tallinlasele - kas ainult sellepärast, et saaks kiusu ajada? PS. tegelikult ei peaks ka mujalt tulnud eestlased sentigi maksma - kui nad käivad tööl ja maksavad makse, siis peaks neil see õigus ka olema - antud maksuraha kulutatakse Tallinnas, aga nemad sõita ei tohi," kirjutab teine reisija.

"Kas just peaks esimesel korral trahvima? Esimene kord hoiatus, teine kord võetakse kuuks ajaks tasuta sõidu õigus, kolmandal korral piletita sõidu trahv. IT poisid teevad vajadusel ka lahenduse ära. Aga valideerimist ma pooldan, see annab ülevaate sellest, kui suur on busside täituvus, kui liiga vähe valideerivad, hakatakse liinidelt busse ära võtma, seda ka ei taha. Ma ootan huviga aega, kui keegi muu kui KE võimule tuleb ja Tallinnas taas ühissõidukitele piletihinna kohalikele kehtestab, selleks ajaks tasuks lausa konserve varuda,"teeb ettepanekuid kolmas resija.