Suurem osa lugejatest oli arvamusel, et mitte kõik arstid ei ole kõrge professionaalsusega ning neid tulebki nimeliselt kritiseerida, kuid meditsiinitöötajaid üldiselt kiruma ei peaks.

“Arstid on inimesed. Ühed teevad oma tööd väga kohusetundlikult ja hästi. Teised halvasti ja pealiskaudselt. Nii on see elus kõikide ametite puhul,” kirjutab patsient. “Mina olen õnneks kokku puutunud tublide arstidega. Praegusel ajal on ju võimalus arste valida ja kui ei ole rahul pakutava teenusega, otsi uus.”

“Ka arstid on inimesed, mis tähendab, et nad võivad olla aeg-ajalt nii ekslikud kui kehvad professionaalid,” kaitseb arste Hele. “Sellegipoolest - kui keegi kukub arste nii emotsionaalselt materdama, et maa must, tahaks meenutada, et kahjuks on meditsiinis töö võimalik vaid tellija materjalist.”

Samuti on nõus sellega, et arste liialt kritiseeritakse ups. “Arstide sõimamine on ületanud juba igasuguse piiri. Kui kellelgi on mingi konkreetne kaebus, tuleb seda ka korrektselt menetleda. Miks küll meie ajakirjandus ja ka paljud poliitikud alati tahavad, et inimesed üksteisele vastanduksid ja üksteise kõri näriksid? Tsiviliseeritud dialoog oleks normaalne suhtlemise vorm huupilahmimise asemel. PS! Mina võlgnen küll arstidele tuhat tänu ja enamgi veel.”

xxx kiidab aga Eesti arste võrreldes Soome omadega: “Mina leian, et Eesti arstid on võrreldes näiteks Soome arstidega kordades kohusetundlikumad ja peaks ütlema, et targemad. Isegi erakorraline meditsiin on Soomes peaaegu olematu. Näide: Hädalised ootavad kiirabihaiglas, igaühel oma järjekorranumber. Hõigatakse mingi x järjekorra number, aga oh imet, patsient on selleks ajaks juba loobumisvõidu andnud. Loogiline oleks, et kutsutakse järgmine patsient, aga võta näpust. Järgmine number hõigatakse välja alles tunni pärast. Vot see on teenindus ja kiire abi! Hale oli vaadata. Loodetavasti Eestis see nii ei ole (veel).”

kreisi usub, et inimesed jagunevad kaheks — ühtedele meeldib kogu aeg vinguda ja teised on positiivsed ning nendesse suhtutakse ka positiivselt. “Arst ei saa olla eksimatu, sest arst on inimene. Millegipärast on palju inimesi, kes meditsiinis kohtavad vägagi hoolivat suhtumist ja paljud, kes tunnevad end mõnitatuna. Milles asi? Meil on üks süsteem. Lugedes sõimukirju arstide aadressil tekib kahtlus, et halba kohtlemist saavad kogeda eelkõige needsamad sõimajad. Nad ise tõmbavad seda endale oma halvustava suhtumisega kaela. Arstid annavad endast kõik, et aidata inimesi, kes sageli iseenda heaks midagi tegema ei vaevu. Töö on tellija materjalist. Seda ei saa unustada. Ja olge ise inimlikud, siis ollakse ka teiega inimlik. Nii lihtsad need looduse seadused ongi.”

REALIST arvab,aga, et arst ei ole erand ega tohigi olla erand, keda justkui ei tohikski kritiseerida. “Kui pottsepp teeb viletsa ahju, siis ei kõlba ju õigustuseks, et ta nägi palju vaeva, tassis kive, tegi segu, et töö on must ja füüsiline. Kui ahi on vilets, on pottsepp vilets. Mida jällegi ei tohi võtta nii, et sa oled nüüd kõiki pottseppi solvanud.”

Kristjan Lible usub aga, et lohakus ja ükskõiksus, mis on tihti märgatud perearstide puhul, ei ole inimlik eksimus.

Lobamokk usub ka, et päris põhjuseta süüdistused ei teki. “Arsti amet on keeruline, arstil lasub väga suur vastutus ja enamus neist on tublid ja väga austusväärsed. Kahjuks on aga nii, et kus suitsu, seal tuld. Olen ise kogenud nii väga head teenust kui ka täiesti kuritegelikku suhtumist.”

??? kahtlustab hoopis, et kogu tümitamise taga on kindustusseltsid ja advokaadid, kes tunnetavad kullaauku. “Kas tümitatakse palju või vähe, sõltub arstist ja patsiendist. Kuid jälgides viimase aja artikleid ja arstide tümitamist tekib vägisi kahtlus, et kindlustusseltsid ja advokaadid haistavad meditsiinis kullaauku. Kuidagi ei tahaks, et seegi vähene haigekassa raha voolaks advokaatidele ja kindlustusseltsidele.”