Liigeldes pidevalt Tallinna kesklinnas on näha olnud, kuidas ja kus inimesed enda eluga riskides valel ajal teed ületavad.

Ühel õhtupoolikul enne kella 20:00 tegin huvitava vaatluse. Selgus, et valgusfoori punane tuli ei huvita kedagi ja enne kui valgusfooris oli jõudnud süttida roheline tuli, oli terve ohutussaar rahvast tühi ja kõik kõndisid üle tee.

Tegelikult näeb sellist vaatepilti ükskõik mis ajal. Sel ristmikul ei huvita inimesi ei valgusfoori punane tuli ega ka politsei kohalolek. Inimesed ületavad teed just siis, kui ise tahavad ja neid ei huvita, kas nad riskivad eluga või mitte. Seda kõike olenemata vanusest - nii noored, keskealised kui ka vanemad inimesed.

Selline põnev ristmik on Narva maantee - A. Laikmaa tänav - Hobujaama tänav. Seal on pidevalt näha, kuidas inimesed jooksevad trammile või bussile ja ei hooli seda tehes valgusfoori tulest. Sealne ristmik on tuttav enamikule tallinlastele ja isegi politseile, aga ega inimesi ei heiduta ka nende kohalolek. Kui mass hakkab teed ületama, siis lähevad kõik sellega kaasa, kuigi valgusfoori tuli on endiselt punane. Politsei võtab vahele ainult mõne üksiku inimese. Politsei peaks tegema seal korralikku lauskontrolli, kus kõik, kes valel ajal teed ületavad, saavad kohe trahvi.

Teine niisugune koht on A. Laikmaa tänaval oleval teelõigul. Valgusfoor on pandud täpselt Viru keskuse bussiterminaali sissepääsu ette. Seal lähevad inimesed samamoodi igal ajal üle tee, siis kui ise tahavad. Seal on küll hõredam liiklus, aga tihti riskitakse eluga ka selles kohas.

Ega parem ei ole ka Tartu maantee - Rävala puiestee - A. Laikmaa ristmik, kus käiakse samamoodi üle tee, olenemata valgusfoori tulest, aga vähemalt mitte nii massiliselt. Seal kehtib arusaam, et kui sõidukit ei tule, siis võib teed ületada.

Kõige suurem probleem on endiselt Tallinna kaubamaja juures, kus ühel pool teed on Tallinna kaubamaja ja teisel pool LHV pank, Maardu bussipeatus ja natukene eemal kõiksugused Lasnamäe busside peatused. Pidevalt on näha, kuidas inimesed ületavad teed ilma valgufoori ja ülekäigurajata. Kõrval on jalakäijate tunnel, aga ikkagi minnakse üle tee valest kohast ja valel ajal.

Nagu näha, siis võib ehitada jalakäijatele tunneleid ja saata politseid ristmikke kontrollima, aga mitte midagi ei muutu ega ka hakka muutuma. Minnakse ikka sealt üle tee, kust tahetakse ja millal tahetakse.