Lugeja: sain Tartu rongis piletita sõidu eest trahvi, enne kui keegi üldse jõudis mulle pileti müüa!

 (126)
Reedeõhtune Tartu rong
Tartu rong Balti jaamasFoto: Ilmar Saabas

9. märtsi pärastlõunal jooksin Tartu rongi peale, mis lahkus Balti jaamast kell 14.12. Jõudsin napilt peale, istusin maha, ja juba Ülemiste peatuse kandis, mitte hiljem kui kell 14.30, vormistati mulle trahv piletita sõidu eest!

"Tervist! Ma ei ole veel saanud piletit osta," ütlesin mind kõnetanud kontrolörile naiivselt, kuna ei osanud kartagi, et niisugusest asjast võib probleem tulla.

Kontrolöre oli tegelikult kaks, naine ja mees. Naine tundus rahulik ja mõistlik inimene, kuid mees asus kohe minu peale karjuma: "Mis mõttes ei ole saanud osta?! Piletimüüja on teist neli korda mööda kõndinud!"

Tegelikkuses oli piletimüüja minust ainult kaks korda mööda kõninud.
Esimesel korral tuiskas ta minust kiirel sammul mööda, vaguni otsa.
Järeldasin, et ilmselt alustab ta oma ringkäiku sealt. Alustaski, kuid teisel korral libises minust samuti suhteliselt kiirelt mööda, olles minu poole seljaga. Ta ei vaadanud mulle kordagi otsagi.

Ilmselt oleksin pidanud tema tähelepanu püüdmiseks talle sülle viskuma, aga ma ei tulnud selle peale, sest olen selle sama rongiga sõitnud viimased poolteist aastat, iga nädal, keskmiselt kaks korda nädalas, ja tihti müüakse mulle pilet alles poole tee peal! Järeldasin, et ju tal on siis kusagile kiire ja ta tuleb pärast tagasi, aga tuli hoopis kontrolör.

Minu juurde kutsuti ka piletimüüja, kes kinnitas mehe väidet, et on mind näinud ja minust neli korda mööda kõndinud. "Pealegi, ma müün pileteid juba kella 13.45 saadik – ammu oleks võinud osta!" lisas müüja.

Seotud lood:

Esiteks jõudsin mina rongi alles kell 14.10, mitte kell 13.45. Teiseks, kui ta minust tõesti neli korda mööda kõndis ja iga kord mind nägi, miks ta siis mulle piletit ei müünud?!

Nõustusin kiirmenetlusega, kuna olin olukorrast väga ehmunud. Sõidan selle rongiga kogu aeg, ja nüüd äkki tullakse mind sõimama, nagu oleksin mingi rott, kes üritas alatult maksmata sõita. Ebaviisaka mehe saatis trahvi vormistanud naiskontrolör ühel hetkel õnneks minema, öeldes talle, et saame siin isekeskis hakkama.

Olen äärmiselt pettunud. Pärast nii pikka ja ustavat sõidustaaži saavutab näiteks konkureeriva bussifirma klient VIP-taseme, millega kaasneb sõidusoodustus 40% ja tasuta jook igal reisil, Elronis aga maksad täispileteid ja siis saad veel trahvi ja sõimata!

Ebaõiglase trahvi maksin kohe ära ning juba 13. märtsil saatsin Elronile kirja, milles kirjeldasin sündmuste käiku ja avaldasin soovi raha tagasi saada. Pärast kirja saatmist lubati sellele vastata kolme päeva jooksul. Tänaseks on möödas rohkem kui nädal ja mingit vastust pole tulnud.

Elron: pileti ostmine on reisija kohustus ning tema peab ise endast märku andma

"Palusime seletused kõnealusel reisil kliente teenindanud Elroni klienditeenindajalt ja Harju maavalitsuse kontrolöridelt. Nagu ka klient oma kirjas mainib, saavad nad kinnitada, et klienditeenindaja oli menetluse koostamise ajaks kliendist neli korda möödunud, milles veendus ka kontrolör enne menetluse alustamist. Et klient ei olnud selle aja sees pöördunud klienditeenindaja poole ega piletit soetanud, määrati talle kiirmenetluse käigus piletita sõidu eest trahv 8 eurot.

Vabandame, kui klient tajus suhtlust karjumisena – tollel päeval ametis olnud meeskontrolöril on kõva madal hääl. Kliendipoolne pöördumine pole kahjuks meieni jõudnud. Vabandan, kui siin peaks olema tegu tehnilise tõrkega.

Püsiklientidel soovitame kindlasti soetada Elroni sõidukaart, mille kasutamine annab sõitudelt 10% soodustust, ning osta pileteid interneti eelmüügist – see võimaldab lisaks veel 10% soodsamalt reisida. Igapäevased rongikasutajad saavad viia reisi hinna oluliselt madalamaks, kasutades 30-päeva piletit," ütleb kommentaariks Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik.

"Reisija kohustus on soetada endale reisidokument ehk pilet. Seda saab teha eelmüügist või rongis klienditeenindaja poole pöördudes. Et õiglaselt käituda, teevad kontrolörid tavaliselt klienditeenindajatega koostööd, tehes kindlaks, kas reisijad on saanud võimaluse pileti ostmiseks rongis. Kahjuks tuleb üsna sageli ette reisijaid, kes püüavad kasutada ära olukorda, kus piletimüüja "ei paku piletit" – näiteks tukuvad või süvenevad raamatusse.

Kasutan siin võimalust veel kord rõhutada, et pileti ostmine on reisija vastutus ning rongis saab ta seda teha aktiivselt oma soovist märku andes," lisab Elroni teenindusjuht Ingrid Plutus.