Tehke endale selgeks, et kütuseaktsiis on kindel summa, samuti on seda miinimumvarumaks, ja see on liitripõhine, rahaliselt kokku 0,4292 €/l. See summa on muutumatu, ükskõik mis hinnaga kütus sisse ostetakse. Siis lisatakse sellele transpordi, töötlus- ja vahendustasud ning kõige lõpuks käibemaks 20%.

Näiteks 1,254 eurose liitrihinna juures jääb kütuse enda hinnaks maksudest üle vaid 0,6158 eurot. Selle sisse peab mahtuma nafta töötlemine bensiiniks, transport, erinevad vahendustasud ja lisaks veel tankla marginaal, mis on umbes 10-15 senti ühe liitri kohta.

Toonitan siinkohal, et see ei ole kasum, vaid selle eest peab tankla katma kõik oma kulud, pluss sellest peab jääma ka kasumiks.

Nüüd mõelge ise edasi: kui võtame 0,6158 eurost veel 15 senti maha, siis mis jääb alles? 0,4658 eurot ehk siis ei jää eriti palju alles algnafta ostmiseks ja bensiini tootmiseks. See näitab hästi, et tankla ei saa kütuse hinnaga eriti palju mängida ja saab sinna vahele panna üsna nadi marginaali. Seega ärge tanklaid süüdistage.

Üleüldse on meil bensiin üsna odav. Vaadake ülitihedat liiklust ja kütusejanuseid autosid, mida meil rohkesti ringi sõidab! Virisemise asemel ostke säästlikum auto ja mõelge oma sõidud läbi, samuti sõitke ökonoomselt, mitte ärge ületage kiirust ja siis igal ristmikul lärts pidur põhja – see on puhas rahakulu ning looduse reostamine ja maavarade raiskamine.